کلاهبرداری اینترنتی به‌بهانه فروش تجهیزات ممنوعه

کلاهبرداری اینترنتی به‌بهانه فروش تجهیزات ممنوعه
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۵

دوربین بدن‌نما، نرم‌افزار صیغه‌یاب و... تجهیزات ممنوعه‌ای بود که پسر نوجوان به بهانه فروش اینترنتی آنها دست به کلاهبرداری از طعمه‌هایش می‌زد.

به گزارش گرداب، متهم كه در شهرستان قوچان زندگي مي‌كند با راه‌اندازي چند وبلاگ، شروع به تبليغ فروش تجهيزات ممنوعه كرد و در اين ميان توانست در مدت كوتاهي آمار بازديد از وبلاگ‌ها و سايت‌هايش را افزايش دهد. فعاليت او ادامه داشت تا اينكه مأموران پليس فتا خراسان رضوي در جريان رصد سايت‌هاي اينترنتي متوجه اين وبلاگ‌ها و سايت‌ها شدند و از آنجا كه فروش چنين ابزاري جرم است، تحقيقات براي شناسايي و دستگيري گردانندگان آنها را آغاز كردند.

طولي نكشيد كه معلوم شد تمامي اين وبلاگ‌ها و سايت‌ها توسط يك نفر راه‌اندازي شده است؛ پسر نوجواني كه در شهرستان قوچان زندگي مي‌كند و به تنهايي اين سايت‌ها را مي‌گرداند. با دستور قضايي، تيمي از مأموران راهي محل زندگي وي شدند و او را دستگير كردند. سرهنگ جهانشيري، رئيس پليس فتا خراسان رضوي با بيان اين خبر مي‌گويد:

با دستگيري اين فرد مأموران براي به‌دست آوردن تجهيزات الكترونيكي ممنوعه به بازرسي خانه آنها پرداختند اما جز لپ‌تاپ و سيستم رايانه‌اي متهم به همراه 2 گوشي تلفن همراه، چيز ديگري پيدا نشد. با اين حال در بررسي تجهيزات كشف شده از متهم معلوم شد كه وي به بهانه فروش تجهيزات ممنوعه دست به كلاهبرداري از طعمه‌هايش مي‌زده است.

در حقيقت اين پسرنوجوان پس از تماس مشتريان از آنها مبلغي براي ارسال تجهيزات يا نرم‌افزار مي‌گرفت و پس از آن گوشي‌اش را خاموش مي‌كرد و ديگر جواب آنها را نمي‌داد. به گفته رئيس پليس فتا خراسان رضوي، پسر نوجوان همچنين در بازجويي‌ها اعتراف كرد براي اينكه بتواند آمار بازديد از وبلاگ‌ها و سايت‌هايش را بالا ببرد اقدام به تبليغ تجهيزات ممنوعه مي‌كرد و از اين طريق توانسته بود در مدت كوتاهي بازديدكنندگان از وبلاگ‌هايش را افزايش دهد.براساس اين گزارش، براي متهم پرونده قرار قانوني صادر شده و پرونده در اختيار مرجع قضايي قرار گرفته است.

منبع: پلیس