آیت الله نوری همدانی؛

وجوه مثبت فضای مجازی مورد استفاده قرار گیرد

وجوه مثبت فضای مجازی مورد استفاده قرار گیرد
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۵

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه فضای مجازی موضوع مهمی است و همه در برابر این موضوع وظیفه بزرگی بر عهده داریم، بر استفاده از وجوه مثبت فضای مجازی تأکید کرد.

به گزارش گرداب، آیت الله نوری همدانی در دیدار با اعضای کمیسیون آموزش که به قم سفر کرده‌اند، اظهار داشت: بعد فرهنگی در زندگی انسان از سایر ابعاد مهمتر است به همین جهت انبیاء الهی دعوت خود را از فرهنگ آغاز کردند. پیامبر اسلام به منظور ایجاد تمدن اسلامی شاگردانی را تربیت کردند تا یک تمدن بزرگ را به وجود آورند این در حالی است که آن زمان اروپا و آمریکا در جهالت به سر می بردند.

وی افزود: اصطلاحات علوم مختلف نوعاً عربی است. عربی زبان اسلام است. این نشان می‌دهد که بسیاری از علوم توسط مسلمانان بنیانگذاری شده است ولی بعدها سعی شد تا این اصطلاحات به زبان‌های دیگر برگردانده شود.

آیت الله نوری همدانی گفت: امام خمینی (ره) توانستند اسلام ناب را به عرصه زندگی بیاورند که جز این راه نجاتی نبود زیرا دشمنان تهاجم فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را آغاز کرده بودند. امام خمینی (ره) اسلام ناب را در برابر اسلام آمریکایی و طالبانی را عرضه کردند.

وی ادامه داد: همه باید سعی کنیم تمدن اصیل اسلامی در ایران به وجود آید که برای رسیدن به این هدف نیاز به کوشش و همفکری وجود دارد که الحمدلله در حال حاضر نیز شاهد این کوشش و همفکری هستیم.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه در چند جای قرآن از توانایی ایرانیان در زمان اسلام نام برده می‌شود، گفت: پیامبر اسلام تأکید داشتند که اگر علم در ثریا باشد مردمی از فارس به آن دست می‌یابند.

وی خطاب به اعضای کمیسیون آموزش گفت: شما در این راه گام های شایسته‌ای برداشته‌اید و در این زمینه چند نکته را بیان می‌کنم؛ در ابتدا باید توجه داشت که علوم انسانی قبلاً بر اساس فرهنگ غرب تنظیم شده است. آنها سکولار هستند اما ما معنویت داریم. همه علومی که مسلمانان به وجود آورده بودند توأم با ایمان بود. دشمن سعی کرده جنبه الهی علوم را جدا کند تا دیگران بپندارند که این علوم جدید هستند.

وی افزود: هر فردی وظیفه دارد خود را بسازد زیرا این دنیا جایی برای به کمال رسیدن است. مسئولیت اجتماعی افراد نیز باید مورد توجه قرار گیرد زیرا اسلام دینی اجتماعی است. ما در برابر مسلمانان بحرین، یمن و عراق وظیفه داریم.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه دشمنان باید قدرت محکم ما را ببینند، گفت: نخست‌وزیر انگلیس در بحرین علیه ایران صحبت می‌کند، در مقابل این حرکت ما باید به گونه‌ای رفتار کنیم که آنها بترسند و قدرت محکم ایران را ببینند. نباید اجازه دهیم که این افراد اینگونه صحبت کنند.

وی افزود: فضای مجازی نیز موضوع مهمی است و شما در این زمینه وظیفه بزرگی دارید. در اسلام هر چیزی که به نفع اسلام و بشریت باشد، دین اسلام مردم را به آن دعوت می‌کند، ما باید خودمان دقیق عمل کنیم و از موارد گمراه کننده فضای مجازی دوری کنیم ولی باید از مسائل مثبت فضای مجازی استفاده شود.

در ابتدای این دیدار نیز محمدمهدی زاهدی گزارشی را از عملکرد کمیسیون آموزش و تحقیقات بیان کرد و اظهار داشت: علاقمندیم نظرات بزرگان دین را بدانیم تا در رسیدن به اهدافی که دنبال می‌کنیم و تصویب قوانین و حوزه نظارت نیز از آنها استفاده شود.