گرداننده کانال‌های مستهجن در گرگان دستگیر شد

گرداننده کانال‌های مستهجن در گرگان دستگیر شد
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۵

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان از دستگیری فردی که اقدام به انتشار تصاویر مستهجن در سطح گسترده در یکی از شبکه های اجتماعی موبایلی نموده بود خبر داد.

 به گزارش گرداب، سروان وحید صاحبکاران عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتشار تصاویرغیراخلاقی و مستهجن در فضای مجازی و ترغیب و تحریک افراد به دستیابی به این‌گونه تصاویر برابر ماده 14 و  15 قانون مجازات جرایم رایانه‌ای جرم است و پلیس فتا با رصد شبانه‌روزی این فضا با  منتشرکنندگان این‌گونه تصاویر برابر قانون رفتار خواهد کرد.

وی  افزود: کارشناسان این پلیس با رصد فضای مجازی کانالی با چند هزار عضو را رصد کردند که در زمینه انتشار تصاویر مستهجن  و ترغیب و تشویق افراد به اعمال منافی عفت فعالیت می نمود که پس از هماهنگی با مرجع قضایی  دستگیری مدیر کانال مذکور در دستور کار این پلیس قرار گرفته که با  فعالیت‌های فنی و  تخصصی صورت گرفته، فردی به هویت"ز.ط" شناسایی و دستگیر شد که در ادامه مشخص شد نامبرده علاوه بر این کانال، 4 کانال و گروه دیگر را  نیز با چندین هزار عضو مدیریت می کند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان گفت: این فرد پس از دستگیری انگیزه خود را از انجام این عمل مجرمانه عدم آگاهی از قانون و ایجاد سرگرمی برای افراد و تشویق از سوی برخی دوستان در خصوص راه اندازی کانالها و گروه های مختلف اعلام کرد.

سروان صاحبکاران اظهارداشت: پرونده برای سیر مراحل قضایی به دادسرا ارسال شده است.

وی اظهار داشت: پلیس فتا با توجه به وظایف ذاتی خود با عوامل ترویج فساد و فحشا در فضای مجازی برابر قانون  قاطعانه رفتار می‌کند و از خانواده‌ها خواست نظارت مستمر و بیشتری بر عملکرد فرزندان خود داشته باشند و آنها را در فضای مجازی رها نکنند و به همه کاربران شبکه‌های اجتماعی توصیه کرد از عضویت در این کانال‌ها و گروه‌ها خودداری کنند.