کلاهبرداری جمع آوری کمک برای نیازمند از دوستان کاربر

کلاهبرداری جمع آوری کمک برای نیازمند از دوستان کاربر
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۵

رئیس پلیس فتای پایتخت از دستگیری مجرمی که از طریق شبکه‌های اجتماعی با طرح کمک مالی به نیازمندان از کاربران اخاذی می‌نمود خبر داد.

 به گزارش گرداب، سرهنگ کاکوان گفت: با وصول شکایتی از دادسرای جرایم رایانه‌ای تهران به این پلیس‌، شاکیه بیان داشت، فردی با دسترسی غیرمجاز به اکانت شبکه اجتماعی، درخواست کمک مالی  از  دوستان و ‌آشنایان  شاکیه  نموده است متهم با جلب اعتماد مخاطبین شاکیه و سوء‌استفاده از عنوان وی اقدام به اخذ پول پیرامون کمک به افراد نیازمند از آنان نموده است.
 
وی افزود: در این خصوص‌ با انجام اقدامات فنی و پلیسی و انجام استعلامات لازم در عملیات‌ غافلگیرانه‌، متهمین شناسایی و  دستگیر شدند.

این مسئول انتظامی در ادامه بیان کرد: در تحقیقات از متهمین به جرم خود معترف و انگیز خود را کسب درآمد  اعلام داشتند و طبق  بررسی و کشف اطلاعات مشخص گردید، از 47 نفر شهروند تهرانی جمعا مبلغ چهارصد و هشتاد میلیون ریال با این روش کلاهبرداری ‌شده است. لذا پس از فراخوان شکات و جمع‌آوری ادله کافی، پرونده به دادسرای جرایم رایانه‌ای ارسال ومتهمین با  صدور قرار تامین مناسب  تحویل زندان گردیدند.
 
سرهنگ کاکوان در ادامه به همه کاربران گرامی تذکر و هشدار داد با رعایت قانون طلایی فضای مجازی و احترام به حریم خصوصی شهروندان هیچگاه خود را در برابر قانون قرار ندهید تا همیشه پشت سر قانون حرکت کنید.

این مقام انتظامی افزود: در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir قسمت گزارشات مردمی ثبت نمایید.‌‌