کانال تلگرامی مستهجن مدیر ۱۶ ساله داشت

کانال تلگرامی مستهجن مدیر ۱۶ ساله داشت
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۵

نوجوانان و جوانان یکی از مهم‌ترین فعالان و دست‌اندرکاران راه‌اندازی این کانال‌های مستهجن هستند.

به گزارش گرداب، سرهنگ سامان محمدی رئیس پلیس فتای ویژه شرق استان تهران با اشاره به خرید و فروش کانال‌های تلگرامی گفت: این اتفاق باعث شده برخی کاربران بخصوص جوان‌ها و نوجوان‌ها دست به هر ترفندی بزنند تا اعضای کانال خود را افزایش دهند و بتوانند آن را به قیمت خوبی بفروشند.
 
سرهنگ سامان محمدی با بیان اینکه "نوجوانان و جوانان یکی از مهم‌ترین فعالان و دست‌اندرکاران راه‌اندازی این کانال‌ها هستند"، اظهار کرد: متأسفانه این افراد با بارگذاری مطالب مستهجن و غیر اخلاقی به دنبال جذب مخاطب بیشتر هستند.

وی با اشاره به اینکه "به طور قطع هیچکس کانالی را که با محتوای غیر اخلاقی، مخاطب جذب کرده باشد خریداری نمی‌کند"، افزود: این رویه فقط برای صاحب کانال دردسرساز می‌شود.محمدی با اشاره به دستگیری متهم ۱۶ ساله‌ای که یک کانال مستهجن را مدیریت می‌کرد، گفت: کارشناسان پلیس فتای ویژه شرق استان تهران در پی رصد فضای مجازی این کانال را شناسایی کردند که در آن موارد غیر اخلاقی و مستهجن ترویج و منتشر می‌شد.

به گفته وی، متهم در اعتراف‌هایش گفته است: «با ایجاد کانال و قرار دادن پست‌های غیر اخلاقی و مستهجن به دنبال بالا بردن اعضای کانال بودم تا بتوانم کانالم را به فروش برسانم که دستگیر شدم.»رئیس پلیس فتای ویژه شرق استان تهران به والدین و خانواده‌ها توصیه کرد: حتماً بر فعالیت سایبری فرزندان خود نظارت کنند تا دچار چنین مشکلاتی نشوند. ضمن اینکه به فرزندانشان بیاموزند که اجازه چه فعالیت‌هایی در فضای مجازی را دارند و از چه فعالیت‌هایی باید به دور باشند.

وی همچنین به نوجوانان و جوان‌هایی که قصد کسب درآمد ازطریق فضای مجازی را دارند، توصیه کرد: حتماً برای این کار از افراد با تجربه و صاحب‌نظر راهنمایی و مشاوره بگیرند و از توصیه‌های غیرکارشناسی و گمراه‌کننده برخی افراد دوری جویند، چراکه راه‌اندازی کانال با محتوای مستهجن نه تنها به فروش نمی‌رسد و کسی حاضر به خرید آن نیست بلکه مدیر کانال را درگیر مسائل قضایی می‌کند.

منبع:روزنامه ایران