کلاهبرداری میلیونی زن جوان با پیشنهاد رابطه غیر اخلاقی

کلاهبرداری میلیونی زن جوان با پیشنهاد رابطه غیر اخلاقی
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۵

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری میلیونی با پیشنهاد نامتعارف در شبکه‌های اجتماعی در یکی از استان‌های همجوار خبر داد.

به گزارش گرداب، سردار عزیز‌اله ملکی اظهار داشت: در رصد صورت گرفته از سوی کارشناسان  پلیس فتا‌، مشاهده شد فردی با قرار دادن پیامی در یکی از شبکه‌های اجتماعی با موضوع دعوت به انجام اعمال منافی عفت در ازای دریافت مبلغی اقدام به کلاهبرداری می‌ کرد، لذا مراتب به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
 
 وی افزود: طی بررسی‌های صورت گرفته مشخص گردید خانمی پس از دریافت مبلغ 1.5میلیون ریال یک آدرس جعلی برای برقراری ارتباط نامشروع برای فرد قربانی ارسال می‌ کند.
 
در ادامه با هماهنگی مقام قضایی طی  بررسی‌های فنی و تخصصی مشخص شد طی دفعات متعددی این عمل را تکرار و از افراد قربانی مبلغ ذکر شده را کلاهبرداری می کند.
 
سردار ملکی ادامه داد: همچنین فردی با مراجعه به این پلیس بیان داشت که با شخصی در پیامی در یکی از شبکه‌های اجتماعی آشنا شده و مبلغ 1.5میلیون ریال را برای وی ارسال‌ کرده است ، ولی متهم پس از دریافت وجه، ارتباط خود را با شاکی قطع و اقدام به کلاهبرداری کرد. در بررسی صورت گرفته مشخص شد  شیوه و شگرد وی با فرد رصد شده مشابه است.
 
این مقام انتظامی افزود: در ادامه با بررسی‌های فنی و پلیسی و شگرد‌های خاص پلیسی متهم به هویت م.خ شناسایی و طی یک عملیات میدانی و رعایت اصل غافلگیری در استان کرمان دستگیرشد و به پلیس فتا هرمزگان انتقال داده شد.همچنین در بازرسی منزل وی چند کارت بانکی و چندین موبایل و یک دستگاه رایانه همراه کشف شد.
 
وی بیان کرد: در بازجویی به عمل آمده ابتدا متهم منکر هرگونه اقدام بزهکارانه شد‌، ولی پس از روبرو شدن با ادله موجود به بزه انتسابی معترف و بیان داشت با طراحی یک صفحه در شبکه اجتماعی و درج پیام برای ایجاد رابطه نامشروع فرد قربانی را شناسایی و از وی درخواست مبلغ 1.5 میلیون ریال‌ می کرد. همچنین در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد از سراسر کشور با وی تماس گرفته شده است و در مجموع مبلغ 105میلیون تومان کلاهبرداری کرده  است.
 
سردار ملکی در پایان خاطر نشان کرد: به منظور جلوگیری از هرگونه سوء‌استفاد‌ه، مخاطرات فضای مجازی را جدی گرفته و در این فضا به هر کسی اعتماد نکنند.