دستگیری عامل ایجاد مزاحمت در شبکه اجتماعی

دستگیری عامل ایجاد مزاحمت در شبکه اجتماعی
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۶

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی در هشدار به شهروندان در خصوص مزاحمت در شبکه‌های اجتماعی گفت: امروزه تسویه حساب شخصی یکی از عوامل اصلی ایجاد مزاحمت در شبکه‌های اجتماعی بوده لذا از همشهریان عزیز خواستاریم در انتخاب پیام رسان‌های موبایلی شرکت‌های بیگانه و استفاده از خدمات آنها، محرمانگی و امنیت اطلاعات شخصی را جدی بگیرند.

 به گزارش گرداب، سرهنگ ‌علی اعتمادی‌ گفت: در پی ارجاع یک فقره شکوائیه از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بجنورد مبنی بر ایجاد مزاحمت از طریق پیام رسان موبایلی، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
 
این مقام انتظامی افزود: ماموران پلیس فتا با اقدامات فنی و پلیسی، عامل ایجاد مزاحمت در شبکه اجتماعی را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی، در بجنورد دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.
 
وی با اشاره به اینكه متهم با توجه به ادله دیجیتال كشف شده به صراحت به بزه انتسابی خود و اینکه با انتشار مطالب خلاف واقع در پیام‌رسان موبایلی، برای شاکیه ایجاد مزاحمت نموده بود، اعتراف كرد، گفت: هدف از این كار خود را، تسویه حساب شخصی عنوان نمود. 
 
رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی با تاكید بر اینكه متهم اهل و ساکن شهرستان بجنورد بود، خاطرنشان كرد: متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بجنورد گردید.
 
سرهنگ اعتمادی در پایان از شهروندان خواست، در انتخاب پیام رسان‌های موبایلی شرکت‌های بیگانه و استفاده از خدمات آنها، محرمانگی و امنیت اطلاعات شخصی را جدی بگیرند، در ارتباط، انتشار و اشتراک تقوای رسانه‌ای را رعایت کنند، برای اعتماد و دوستی در فضای مجازی وسواس به خرج دهند و به هر پیام دوستی پاسخ مثبت ندهند.
 
وی در پایان گفت: کاربران در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.
 
 
منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا