به گزارش گرداب، با گرم شدن فضای انتخابات در کشور، استفاده از فناوریهای روز و فضای مجازی برای ارتباط با مخاطبان در دستور کار اغلب کاندیداهای ریاست جمهوری قرار گرفته است.
دربرگیری و سرعت انتقال داده در این فضا آنقدر زیاد است که هیچ یک از نامزدهای انتخاباتی نمی توانند از آن چشم پوشی کنند.
استفاده از شبکه های مجازی در این بین از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از همین رو صفحه ها و کانال های متعددی برای تبلیغات ایجاد شده است.
از جدیدترین مواردی که برای تبلیغات مورد استفاده قرار گرفته، قابلیت پخش زنده اینستاگرام است. این قابلیت که چند ماهی است مهمان گوشی های هوشمند شده، در هفتههای اخیر کارکردی جدید پیدا کرده است.
فعالان سیاسی از این قابلیت برای تبلیغ نامزد مورد نظر خود استفاده کرده اند. پرسش و پاسخ زنده تا پخش مناظره ها و سفرهای استانی از جمله این موارد است.
با این حال، در چند روز اخیر برخی کاربران برای استفاده از این قابلیت با مشکل مواجه شدند و همین کافی بود تا زمزمه های فیلتر شدن آن بر سر زبان ها بیافتد.
اما رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به این موارد پایان داد و هرگونه شایعه در مورد فیلتر برنامه پخش زنده (لایو) شبکه اجتماعی اینستاگرام را تکذیب کرد.