به گزارش گرداب، Weibo در کشور چین محبوبیت زیادی کسب کرده و میلیون ها نفر از کاربران اینترنت در این کشور ترجیح می دهند به جای استفاده از توییتر در Weibo افکار و ایده های خود را به اشتراک بگذارند.
بررسی ها نشان می دهد بیش از 30 درصد از کاربران اینترنت در چین از Weibo استفاده می کنند و این سایت محبوب ترین سایت میکرووبلاگ نویسی این کشور است.
بر اساس آمار موجود تعداد کاربران ماهانه Weibo به حدود 340 میلیون نفر می رسد که نسبت به سال 2016 حدود 30 درصد افزایش یافته است. حداکثر تعداد کاربران ماهانه توییتر 328 میلیون نفر است.
به نظر می رسد دو عامل را بتوان در کسب این موفقیت توسط Weibo دخیل دانست. یکی جمعیت 1.3 میلیاردنفری چین و دیگری برخی محدودیت ها در زمینه دسترسی به شبکه های اجتماعی آمریکایی که مردم را به سمت استفاده از نمونه های داخلی موفق سوق می دهد.
روزانه 154 میلیون نفر از Weibo استفاده می کنند که این آمار کم و بیش مشابه با توییتر است. 91 درصد از این افراد با استفاده از گوشی هوشمند به Weibo متصل می شود. گردش مالی Weiboدر سه ماهه اول سال 2017 برابر با 199.2 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 67 درصد افزایش نشان می دهد. سود خالص Weibo هم به 46.9 میلیون دلار رسیده که به معنای افزایش 561 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است.