به گزارش گرداب، توییتر هم اکنون در حال بررسی و آزمایش نحوه اضافه کردن قابلیت های یاد شده است و لذا هنوز مشخص نیست چه زمانی کاربران می توانند از آنها استفاده کنند. البته این احتمال هم وجود دارد که قابلیت های یادشده هرگز به توییتر اضافه نشود.
گزینه های مذکور به صورت یک حق انتخاب تازه در زیر هر توییت ارسالی قابل مشاهده خواهد بود که مشابه روش مورد استفاده فیس بوک برای علامت گذاری اخبار جعلی در این شبکه اجتماعی است.
در دو سال اخیر انتشار گسترده اخبار جعلی و فریبنده در شبکه های اجتماعی برای فریب کاربران و تاثیرگذاری بر ذهن آنها به یک روش خطرناک و جنجال آفرین مبدل شده است. این روش در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نفع ترامپ و به ضرر هیلاری کلینتون به کار گرفته شد و انبوهی از اخبار جعلی و قلابی بر ضد نامزد دموکرات ها در فضای مجازی منتشر شد.
انتشار اخبار گسترده جعلی در توییتر با استفاده از بوت های خودکار صورت می گیرد که مقابله با آنها کار ساده ای نیست. لذا توییتر برای بهینه سازی ابزار فیلتر خود کار دشواری پیش رو دارد.