جریمه سنگین در انتظار شبکه‌های اجتماعی در آلمان

جریمه سنگین در انتظار شبکه‌های اجتماعی در آلمان
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶

از این پس اگر شبکه های اجتماعی در آلمان در زمینه حذف مطالب و پست های نژادپرستانه و نفرت پراکن کُند عمل کنند، باید جریمه های سنگینی بپردازند.

به گزارش گرداب، بر اساس قانون جدیدی موسوم به Network Enforcement Act که به تازگی در آلمان تصویب شده، شبکه های اجتماعی تنها 24 ساعت فرصت دارند تا مطالب تند نفرت پراکن را حذف کنند و در غیر این صورت باید در انتظار جریمه 50 میلیون یورویی باشند.

اجرای این قانون از ماه اکتبر یعنی ابتدای مهر ماه آغاز می شود و پست هایی که باید پاک شوند عبارتند از مطالب نفرت پراکن، خرافات و تحریکات خشونت آمیز و کلیه مطالبی که در کشور آلمان غیرقانونی تلقی می شود.

در ادامه این قانون تاکید شده که شبکه های اجتماعی باید نمادهای نازی و موارد مربوط انکار هولوکاست را نیز به سرعت حذف کنند.

اگر چه مطالب نفرت پراکن باید ظرف 24 ساعت حذف شوند، اما در مورد مطالبی که محتوای آنها قطعیت ندارد این زمان به یک هفته افزایش می یابد.

فیس بوک که در ماه های اخیر با فشار شدید دولت های اروپایی برای حذف سریع مطالب نژادپرستانه و نفرت پراکن مواجه است، در هفته های اخیر توانسته هر روز 39 درصد از این مطالب را حذف کند. این شرکت بیش از 3000 کارمند جدید را به همین منظور استخدام کرده است.