پاسخ رد وزارت ارتباطات به درخواست انتشار محتوای تفاهم‌نامه‌های خارجی

پاسخ رد وزارت ارتباطات به درخواست انتشار محتوای تفاهم‌نامه‌های خارجی
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶

وزارت ارتباطات در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، در پاسخ به درخواست محتوای تفاهم‌نامه‌های خارجی این وزارتخانه آنها را محرمانه و غیرقابل انتشار خواند.

به گزارش گرداب، روزنامه فناوران نوشت: وزارت ارتباطات در پاسخ به درخواست خبرنگار ما در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مبنی بر انتشار محتوای برخی تفاهم نامه های وزارت ارتباطات با کشورهای خارجی، اعلام کرد که این تفاهم نامه ها محرمانه بوده و امکان انتشار متن آنها نیست.

پاسخ منفی دیرهنگام

خبرنگار فناوران در تاریخ سوم خردادماه از طریق سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به نشانی foia.iran.gov.ir، از وزارت ارتباطات درخواست کرد متن تفاهم نامه های زیر را منتشر کند:

- تفاهم نامه همکاری میان ایران و فنلاند در بخش ارتباطات

- تفاهم نامه همکاری میان ایران و سوئد با موضوع ارتباطات و فناوری اطلاعات

- تفاهم همکاری میان وزارت ارتباطات ایران و وزارت اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان

- تفاهم نامه همکاری میان ایران و روسیه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

دهم خردادماه وزارت ارتباطات از طریق این سامانه پاسخ داد که «در حال بررسی می باشد به محض دریافت اطلاعات پاسخ داده خواهد شد».

در حالی که ظرف مدت 10 روز کاری وزارت ارتباطات موظف به پاسخگویی به این سوال بود، بالاخره در هفدهم تیرماه (45 روز بعد)، کارشناس روابط عمومی وزارت ارتباطات در تماس تلفنی با خبرنگار فناوران به صورت شفاهی (!) اعلام کرد که امکان انتشار متن این تفاهم نامه ها نیست چرا که این موارد محرمانه است.