به گزارش گرداب، اتحادیه اروپا می گوید این توافقنامه ها باید منطبق بر قوانین این اتحادیه باشد تا حقوق کاربران به طور کامل حفظ شده و از تضییع منافع آنان جلوگیری شود.
کمیسیون اروپایی و دیگر نهادهای مدافع حقوق کاربران و مصرف کنندگان با ارسال نامه ای برای سه شرکت یادشده در ماه ژوئن، از آنها خواستند تا پایان ماه سپتامبر توافقنامه های کاربری خود را تغییر دهند و در غیر این صورت در انتظار جریمه باشند.
فیس بوک، گوگل و توئیتر هیچ یک اظهارنظری در این زمینه نداشته اند. نگرانی اصلی مقامات اتحادیه اروپایی این است که حریم شخصی و اطلاعات خصوصی کاربران اروپایی محفوظ بماند و از سوی دیگر حذف یکطرفه و سریع محتوای غیرقانونی ارسالی توسط برخی کاربران امکان پذیر شود.
گفته می شود با تشدید فشارها دو شرکت در حال اصلاح توافقنامه های کاربری خود هستند و شرکت سوم هم برای این کار خواستار دریافت فرصت بیشتری شده است.