عامل انتشار مطالب کذب در فضای مجازی در شهرستان قدس دستگیر شد

عامل انتشار مطالب کذب در فضای مجازی در شهرستان قدس دستگیر شد
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی غرب استان تهران از دستگیری عامل انتشار مطالب کذب در فضای مجازی منتسب به رئیس دانشگاه آزاد واحد شهرستان قدس توسط پلیس فتا خبر داد.

به گزارش گرداب، سرهنگ حاج علی صالحی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا گفت: با اعلام شکایت نماینده قانونی دانشگاه آزاد واحد شهر قدس از فردی ناشناس مبنی بر نشر اکاذیب در یک کانال شبکه اجتماعی در خصوص اساتید دانشگاه و مسئولین دانشگاه آزاد، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس فتا با هماهنگی قضائی و با رعایت حقوق شهروندی و پس از شناسایی دقیق متهم اقدامات لازم در خصوص دستگیری ایشان را انجام و متهم را به پلیس فتا دلالت دادند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: متهم در ابتدا منکر هر گونه بزه انتسابی بود اما در مواجه با مستندات و ادله موجود و بازجویی فنی پلیسی به ناچار لب به اعتراف گشود و اقرار کرد به علت داشتن مشکلات شخصی با مدیران دانشگاه این عمل را انجام دادم.

سرهنگ صالحی گفت: با اعتراف صریح متهم مبنی بر انتشار محتوای کذب علیه مسئولین و اساتید دانشگاه آزاد شهرقدس، پرونده مقدماتی تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شده و با قرار مناسب روانه زندان شد.

این مقام ارشد انتظامی در پایان خطاب به شهروندان و دانشجویان گرامی تصریح کرد: از انتشار مطالب کذب و توهین به افراد در فضای مجازی و یا شبکه های اجتماعی خودداری کرده و از هرگونه انتساب و اتهامات بی اساس به افراد حقیقی و حقوقی خوداری کنند. چرا که این عمل مجرمانه است و تبعات قانونی در پی دارد.