مجرم شبکه‌های اجتماعی با 18 قربانی به دام پلیس فتا افتاد

مجرم شبکه‌های اجتماعی با 18 قربانی به دام پلیس فتا افتاد
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶

رئیس پلیس فتا فرماندهی استان زنجان در توصیه به والدین که مراقب فعالیت سایبری فرزندان خود باشید، گفت: متاسفانه برخی والدین در این خصوص حساسیت لازم را ندارند و فرزندان آنها در فضای سایبر بدون هیچگونه همراهی و نظارتی آزادانه و بی پروا فعالیت می‌کنند و این امر باعث گرفتاری آنها در دام مجرمان سایبری شده و برای فرزندان و خانواده‌های آنها دردسرهای فراوان ایجاد می‌کند.

 به گزارش گرداب، سرهنگ دوم محمد‌علی آدینه‌لو با بیان اینکه برخی کاربران با هویت‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی به دنبال شکار و طعمه می‌گردند، اظهار کرد: این افراد با طرح دوستی با کاربران، از آنها عکس و فیلم تهیه کرده و بعد اقدام به اخاذی می‌کنند.

وی افزود: در پی رصد و پايش‌های مستمر صورت گرفته توسط کارشناسان پليس فتای زنجان شخص يا اشخاص نامعلومي در یکی از شبکه‌های اجتماعي با عنوان برده جنسي اقدام به ترويج فساد و فحشا می‌کردند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی استان زنجان با بیان اینکه بعد از تشكيل پرونده تحقيقاتی، مراتب شناسايي و دستگيري عامل يا عاملين مربوط در دستور كار كارشناسان اين پليس قرار گرفت، افزود: با اقدامات فني و پلیسی و پي‌جويي صورت گرفته توسط كارشناسان پليس فتای زنجان هویت و مشخصات دقیق متهم به نام ا.ا ساکن زنجان شناسایی گردید.

سرهنگ آدینه‌لو گفت: پس از هماهنگي با مقام قضايي اکيپي از کارآگاهان اين پليس به موقعيت اعلامي اعزام و کليه تجهیزات فنی و مستندات دخيل در بزه توقيف و متهم دستگير و به اين پليس دلالت شد که در ابتداي بازجويي منکر هر گونه بزه ارتکابي شد ولی در نهایت پس از مواجه شدن با قرائن و شواهد موجود در پرونده لب به اعتراف گشود.

وی تاکید کرد: با توجه به اينکه شبکه‌های اجتماعي قابلیت بالایی برای تبادل و بارگذاري فيلم و عکس دارد متهم پس ازشناسايي دختران جوان از طريق عکس پروفايل آنها پس از دعوت به صفحه شخصی خود مقاصد شوم خود را عمل می‌نمود که در همین راستا بیش 18 نفر قربانی وی شده بودند.

سرهنگ آدینه‌لو با اشاره به فعالیت مجرمانه متهم گفت: متهم بعد از دریافت عکس و فیلم از قربانیان خود این افراد را برده جنسی کرده و از آنها سوء استفاده می‌کرد.

وی تاکید کرد: خانواده‌ها حتما بر فعالیت سایبر فرزندان خود نظارت نمایند تا عزیزانشان در دام مجرمان سایبری نیفتند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی استان زنجان همچنین به مجرمان سایبری هشدارداد: پلیس فتا بر فضای سایبر احاطه کامل دارد و با رصد و پایش مستمر فضای سایبر مانع فعالیت مجرمانه آنها شده و حتما با شناسایی مجرمان سایبری آنها به دست قانون می سپارد تا مجازات شوند.