Gerdab.IR | گرداب

از هر پنج نوجوان آمريكايي يك نفر به اختلالات رواني مبتلا است

تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۸۹

درصد ابتلا به اختلالات احساسي و رفتاري شديد در بين نوجوانان آمريكايي حتي بيشتر از شايع‌ترين بيماري‌هاي جسمي مثل آسم و ديابت است.

آمارها نشان مي‌دهد كه از هر پنج نوجوان آمريكايي، يك نفر به اختلالات جدي رواني مبتلا است.

به گزارش گرداب به نقل از ایسنا، به گفته متخصصان اين اختلالات به حدي شديد هستند كه روي فعاليت‌هاي روزانه نوجوانان مبتلا، اثر منفي مي‌گذارند و يا در سال‌هاي آتي زندگي به صورت بيماري و مشكل رواني جديد بروز مي‌كنند.

اين آمارها هم‌چنين حاكيست حتي اگر شدت اختلالات پايين باشد اما، درصد مبتلايان به آن‌ زياد و قابل ملاحظه است.

به گزارش سايت اينترنتي "ماي هلت نيوز ديلي"، كارشناسان مي‌گويند درصد ابتلا به اختلالات احساسي و رفتاري شديد در بين نوجوانان آمريكايي حتي بيشتر از شايع‌ترين بيماري‌هاي جسمي مثل آسم و ديابت است.

اين آمار كه در مجله آكادمي آمريكايي روانپزشكي كودك و نوجوان به چاپ رسيده، براي اولين‌بار طيف وسيع اختلالات رواني را در يك نمونه ملي گزينش شده نشان مي‌دهد.

اين كارشناسان در انیستيتو ملي سلامت روان تأكيد كردند كه بررسي‌هاي بيشتري بايد صورت گيرد تا فاكتورهاي خطرزا در بروز اين قبيل اختلالات رواني در نوجوانان شناسايي شوند و معلوم شود كه در چه شرايطي شيوع بيشتر اين مشكلات ادامه خواهد يافت، چرا كه با تشخيص فاكتورهاي خطرزا مي‌توان به طور مؤثرتر از شيوع مشكلات رواني جلوگيري كرد.