کلاهبرداری با عنوان برنده شدن در مسابقه

کلاهبرداری با عنوان برنده شدن در مسابقه
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۶

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: کلاهبرداران با ارسال پیامک به قربانی خود اعلام می‌کنند "کالایی برنده شده‌اید " و هزینه پستی ان را تقاضا می‌کنند.

به گزارش گرداب، سرهنگ ‌علی کریمی‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار پايگاه اطلاع رسانی پليس فتا گفت: پلیس فتا بارها در خصوص کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک با عنوان "برنده شدن در مسابقه "هشدار داده است اما متاسفانه این موضوع همچنان قربانی می‌گیرد.

وی افزود: کلاهبرداران هر بار روشی تازه را برای فریب دادن قربانیان خود به کار می‌برند برای مثال در پیامکی ‌ضمن تبریک برای پیروزی در مسابقات مرحله قبل، از قربانی می‌خواهند برای ورود به مرحله بعدی مبلغی بیشتر از 1000 تومان تا 5000 تومان واریز نماید.

سرهنگ کریمی در مورد روش‌های دیگر کلاهبرداری پیامکی گفت‌: کلاهبردار‌ها در پیامکی اعلام می‌دارند که قربانی کالایی برنده شده است و حال ‌برای دریافت آن باید هزینه پستی کالای برنده شده را واریز نماید و یا می‌گویند کالا را درب منزل میآوریم و شما سپس هزینه آن را پرداخت نمایید و در این راستا بسته‌ای بی ارزش را درب منزل برده و در ازای تحویل آن مبلغی را طلب می‌کنند.

وی گفت: زمانی که شخص قربانی پول درخواستی‌ را پرداخت می‌کند مدتی آنها را به بهانه‌های مختلف معطل کرده و گاهی حتی مبلغ بیشتری تقاضا می‌کنند و در انتها دیگر تماسی با قربانی گرفته نمی‌شود و اگر بسته‌ای ارسال گردد ارزش آن کمتر از وجه پرداخت شده میباشد.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه در ادامه‌ به کاربران توصیه کرد:‌ به افرادی تماس می‌گیرند و مشخصات اسمی و آدرس پستی را درخواست می‌کنند، به هیچ عنوان اعتنایی نکنید و آدرس پستی و مشخصات خود را به آنها نگوئید.

وی ادامه داد: تاکید می‌گردد هیچگونه وجهی به عنوان هزینه حمل‌و نقل یا کرایه پستی برای ارسال جایزه واریز نكرده و با حفظ هوشیاری لازم از بروز چنین كلاهبرداری هایی پیشگیری نمایید.