برداشت غیر مجاز بانکی از طریق نصب بدافزار در کافی‌نت

برداشت غیر مجاز بانکی از طریق نصب بدافزار در کافی‌نت
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان از دستگیری فردی خبر داد که با نصب بد افزار به روی سیستم یکی از کافی نتهای سطح شهر، اقدام به سوء استفاده از اطلاعات بانکی مشتریان و برداشت وجه از حساب آنان می‌کرد.

به گزارش گرداب،  سرهنگ دوم علی سرحدی اظهار کرد: در پی مراجعه فردی به پلیس فتا و بیان این مطلب که اخیرا مبالغی از حساب بانکی وی کسر شده پرونده تشکیل و در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در پی تحقیقات تخصصی تیم اقتصادی این پلیس محرز شد کلیه وجوه کسر شده صرف خرید شارژ و اقلام به صورت اینترنتی شده است که با انجام اقدامات فنی تخصصی، متهم شناسایی و احضار شد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: متهم که در ابتدا منکر هرگونه عمل مجرمانهای شده بود در مواجهه با اسناد و مدارک پلیس لب به اعتراف گشود و اذعان داشت مدتی پیش در یکی از سایت‌های خارجی با یک بدافزار آشنا شدم که وظیفه آن انتقال اطلاعات بود که پس از دانلود آن از سایت مذکور به یکی از کافی نت‌های سطح شهر رفتم و در حین انجام کار روی یکی از سیستم‌ها بدافزار را نصب کرده و از آن طریق از اطلاعات بانکی مشتریان دسترسی پیدا کردم و اقدام به خرید اینترنتی از حساب آنان می‌نمودم.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان به شهروندان هشدار داد: حتی الامکان در انجام امورات بانکی و استفاده از ایمیل‌های خود از کافی‌نت‌ها و مکان‌های عمومی استفاده نکنند چرا که این سیستم‌ها در اختیار عموم بوده و هرگونه عمل خرابکارانه‌ای در آن متصور می‌باشد همچنین متصدیان کافی نت‌ها جهت انجام امورات سخت افزاری و نرم افزاری از اعتماد به افراد غیر معتمد خودداری کنند و در حین کار حتما بر انجام صحیح آن نظارت داشته باشند تا از بروز چنین سوء استفاده‌هایی جلوگیری به عمل آید.