Gerdab.IR | گرداب

اریک اشمیت:

اگر به سرويس نماي خياباني اعتراض داريد، خانه‌تان را عوض كنيد

تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۸۹

سخنان غيرمسئولانه رئيس گوگل در مورد سرویس نماي خياباني، مورد اعتراض و انتقاد گسترده كاربران اينترنت و صاحب نظران قرار گرفته است.

اريك اشميث رئيس شركت گوگل در اظهارنظري گستاخانه و خارج از عرف خطاب به افرادي كه از عملكرد سرويس نماي خياباني اين شركت راضي نيستند گفت كه خانه‌شان را عوض كنند.

به گزارش گرداب به نقل از ام‌اس‌ان‌بي‌سي، وي كه در يك گفت‌وگو با پاركر اسپيتزر در شبكه تلويزيوني سي‌ان‌ان شركت كرده بود، زماني كه با سوالي در مورد نحوه عمكلرد سرويس نماي خياباني گوگل و مشكلاتي كه به وجود آورده مواجه شد گفت: «ما در هر خيابان دقيقاً يكبار رانندگي مي‌كنيم! بنابراين شما مي‌توانيد جابه‌جا شويد! درسته؟»

كاتلين پاركر ديگر ميزبان اين برنامهٔ گفتگو محور، بعد از اين پاسخ رئيس گوگل به شوخي از او خواست كه خودش هم همين كار را انجام دهد. در مجموع لحن تند و غيرمسئولانه رئيس گوگل در اين بخش از گفتگويش مورد اعتراض و انتقاد گسترده كاربران اينترنت و صاحب نظران قرار گرفته است.

اين سرويس زماني جنجال برانگيز شد كه مشخص شد گوگل در زمان عكس برداري از خيابان‌ها اطلاعات شبكه‌هاي واي – فاي رمزگذاري شده مجاور را هم جمع آوري مي‌كند. بررسي‌هايي كه در اين زمينه در دهها كشور  انجام شده، ثابت كرد كه گوگل از اين طريق كلمات عبور، محتواي ايميل و ديگر اطلاعات شخصي هزاران كاربر اينترنت را جمع آوري كرده است.

گوگل بعد از اين رسوايي مدعي شد اين اطلاعات به طور ناخواسته و نه از روي عمد جمع آوري شده است.

منبع: فارس