سامانه مدیریت پیامک‌های تبلیغاتی راه‌اندازی شد

سامانه مدیریت پیامک‌های تبلیغاتی راه‌اندازی شد
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری از ایجاد سامانه مدیریت دریافت خدمات ارزش افزوده و پیامکهای انبوه در اپراتورهای تلفن همراه کشور خبر داد.

به گزارش گرداب، مجید حقی با اشاره به مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره مقررات حاکم بر ارائه خدمات محتوایی پیامکی گفت: براساس این مصوبه ارسال هرگونه خدمات پیامکی انبوه اطلاع‌رسانی، تبلیغاتی و ارزش افزوده، بدون دریافت اجازه قبلی از مشترک ممنوع است. بر همین اساس اپراتورهای تلفن همراه موظف شدند با همکاری رگولاتوری سامانه‌ای را راه‌اندازی کنند تا مشترک بتواند دریافت پیامکهای انبوه خود را مدیریت کند.

وی افزود: در حال حاضر مشترکان هر سه اپراتور تلفن همراه می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن‌های مدیریت حساب خود و با ورود به منوی مدیریت خدمات ارزش افزوده و پیامکهای تبلیغاتی از امکانات این سامانه استفاده کنند.

حقی دریافت اطلاعات راهنما برای آشنایی مشترکین با انواع پیامکها، مشاهده وضعیت فعلی عضویت در سرویسهای پیامکی، قطع یا برقراری دریافت پیامکهای تبلیغاتی به تفکیک پیامکهای مربوط با اپراتور یا سایر پیامکها و عضویت در سرویسهای قابل ارائه اپراتور براساس دسته‌بندی‌های خاص را از امکانات سامانه مدیریت پیامکهای ارزش افزوده و تبلیغاتی عنوان کرد.