۵ گام تا رسیدن به دولت الکترونیک مطلوب

۵ گام تا رسیدن به دولت الکترونیک مطلوب
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان با اشاره به اینکه پنج گام تا رسیدن به دولت الکترونیکی مطلوب فاصله داریم، گفت: در زیر ساخت‌ها و ابزار هیچ مشکلی وجود ندارد.

به گزارش گرداب، مسعود الهامی صبح شنبه در نهمین جلسه شورای اداری استان کرمان در خصوص اقدامات انجام شده برای ارزیابی خدمات دستگاه‌های اجرایی بیان داشت: ما برای داشتن دولت الکترونیک باید یک چرخه بلوغ الکترونیکی داشته باشیم که مستلزم داشتن سه خصوصیت است.

وی افزود: زیر ساخت هوشمند، سرویس و شهروند از جمله خصوصیات بلوغ دولت الکترونیک هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان گفت: ما پنج گام داریم تا به دولت الکترونیکی مطلوب و مورد نظر برسیم که اولین گام آن حضور در وب است به این معنا که همه دستگاه‌های اجرایی باید با حضور در وب خدماتشان را معرفی کنند و توانمندی‌های خودشان را اطلاع رسانی کنند که هدف از این گام اطلاع رسانی است.

ابهامی به گام دوم اشاره و تصریح کرد: چرخه تعامل گام دوم رسیدن به دولت الکترونیک مطلوب است که در این زمینه باید بدانیم آیا توانسته‌ایم اطلاع رسانی که داشتیم با تعامل در اختیار مردم بگذاریم؟

وی افزود: گام سوم تراکنش است که در نظرسنجی انجام شده به این نتیجه مهم رسیدیم که دستگاه‌ها متاسفانه با در انحصار قرار دادن اطلاعات دنیاهای خودشان، ارزش بی‌بدیل قائل شدند.

الهامی گفت: گام چهارم یکپارچگی است که باید بین دستگاهها ایجاد شود و گام پنجم رسیدن به بلوغ است.

وی افزود: در زیر ساخت‌ها و ابزار هیچ مشکلی وجود نداریم و برای این که یک دولت الکترونیک داشته باشیم باید ۵ گام را طی کنیم.