جامعه آمریکایی، معتاد به اینترنت

جامعه آمریکایی، معتاد به اینترنت
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸

کارشناسان می‌گویند کاربران آمریکایی‌ بسیار بیشتر از آنچه تصور می‌کنند، از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند بنابراین اعتیادشان به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی بیش از حد نرمال است.

به گزارش گرداب، تحقیقات صورت گرفته و تازه‌ترین آمارهای منتشر شده در وب سایت زد دی نت حاکی از آن است که شهروندان و کاربران آمریکایی بسیار بیشتر از آنچه که فکر می‌کنند، از گوشی‌های هوشمند موبایل و تبلت‌های خود استفاده می‌کنند و این بدان معناست که اعتیاد آنها به دستگاه‌های الکترونیکی و هوشمند بالاتر از حد تصور آنهاست به گونه‌ای که بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران برآورد کرده و هشدار داده‌اند که کاربران باید مراقب اعتیاد بیش از اندازه خود به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی که آنها را به خود درگیر و مشغول کرده است، باشند چراکه عواقب این اعتیاد می‌تواند سلامتی روحی و جسمی آنها را به میزان قابل توجهی به مخاطره بیاندازد و جلوی پیشرفت زندگی اجتماعی، فردی و حرفه‌ای آنها را بگیرد.

بر اساس نتایج یک مؤسسه تحقیقاتی به نام پیو ریسرچ سنتر، ۵۹ درصد از کاربران اذعان کرده‌اند که بدون شبکه‌های اجتماعی و اینترنت نمی‌توانند زندگی کرده و به فعالیت‌های عادی خود بازگردند. به عبارتی دیگر، می‌توان گفت که بالغ بر دو سوم کاربران اینترنتی هم‌اکنون به شدت به اینترنت و استفاده از شبکه‌های اجتماعی اعتیاد پیدا کرده‌اند و حتی به گفته آنها، تصور زندگی بدون شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها غیر ممکن است. این پژوهش‌ها همچنین نشان می‌دهد که آن دسته از کاربرانی که بالای ۵۵ سال سن دارند، خیلی راحت‌تر با نداشتن اینترنت و کنار گذاشتن عادت استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌توانند زندگی کنند. این در حالیست که جوان‌ترها بخصوص افراد زیر ۴۵ سال، به شدت اعتیاد اینترنتی پیدا کرده و قادر نخواهند بود به راحتی از این میزان اعتیاد بکاهند.

۴۰ درصد از آنها که بیشتر در محدوده سنی ۱۸ تا ۲۴ سال سن دارند، در این تحقیقات اذعان کرده‌اند که حاضرند از اعتیاد خود به شبکه‌های اجتماعی بکاهند اما نمی‌دانند که باید چه کارهایی انجام دهند و چگونه این کار عملی و ممکن خواهد شد.

با توجه به آنکه مساله اعتیاد به اینترنت از جمله مواردی است که بارها از سوی کارشناسان و محققان مورد بحث و بررسی قرار گرفته و جوانب مختلف آن در نظر گرفته شده است، به نظر می‌رسد که در میان کشورهای جهان، کاربران آمریکایی بیشتر از همه به استفاده از شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن های موبایلی وابستگی و اعتیاد پیدا کرده‌اند.

حالا گزارش‌های جدیدی که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد که در میان کاربران موبایل و اینترنت در سراسر جهان، آمریکایی‌ها بیشتر از آنچه که فکرش را بکنند، زمان خود را صرف گشت و گذار در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کنند که این امر تا حد زیادی می‌تواند برای وضعیت سلامتی جسمی و روحی آنها مخاطره‌آمیز و تهدیدآمیز باشد.

منبع: ایتنا