به گزارش
گرداب، بررسی های موسسه اینترویو گایز نشان می دهد در شرایطی که در سال ۲۰۰۵ تنها ۵ درصد از بزرگسالان آمریکایی در حداقل یک شبکه اجتماعی عضویت داشتند، این رقم در سال ۲۰۱۹ به ۷۲ درصد رسیده است.
این افزایش حضور در شبکه های اجتماعی، تمایز میان محیط های کاری و فضای شخصی و خانوادگی را دشوار کرده و افزایش حضور همکاران، مدیران کاری و غیره در میان دوستان هر فرد در شبکه های اجتماعی باعث شده تا آنها برای جلوگیری از ایجاد مشکلات شخصی و حرفه ای به خودسانسوری روی آورند یا حساب های ناشناس شخصی متفاوتی را برای اظهارنظر ایجاد کنند.
بررسی که در این زمینه از طریق مصاحبه با ۱۰۲۴ کارمند آمریکایی صورت گرفته حاکی است ۹۷.۸ درصد از این افراد شاهد حضور اشخاصی از میان همکاران خود در میان دوستان فیس بوکیشان هستند و این رقم در اینستاگرام، اسنپ چت و توئیتر به ترتیب به ۸۲.۱، ۷۵.۶ و ۶۵.۲ درصد می رسد.
۹۴.۸ درصد از این همکاران از جمله افرادی هستند که فرد به صورت روزانه با آنها تعامل دارد و ۴۸ درصد از این دوستان از جمله اشخاصی با رتبه شغلی بالاتر از خود فرد مانند مدیران هستند.
بر اساس این بررسی ۱۹.۵ درصد کارمندان امریکایی به طراحی یک حساب کاربری شغلی مجزا از حساب اصلی خود در توئیتر در کنار حساب اصلی روی آورده اند و این رقم در مورد فیس بوک، اینستاگرام و اسنپ چت به ترتیب ۱۵.۱، ۱۳.۹ و ۱۳.۳ درصد است.
از هر ده کارمند آمریکایی سه نفر درخواست های دوستی همکاران خود را با هدف حفظ آرامش در محیط کار می پذیرند و این در حالی است که آنها لزوما با این افراد رابطه خوبی ندارند. همچنین اکثر این کارمندان پست های ارسالی خود در شبکه های اجتماعی را سانسور می کنند تا با مشکلی در محیط شغلی خود مواجه نشوند. این خود سانسوری در میان کارمندان بالای ۵۰ سال بیست درصد بیشتر از کارمندان بیست و چند ساله است.
۴۱ درصد کارمندان بیست و چندساله اذعان کرده اند هیچ پستی در مورد تفریحات شخصی خود که ممکن است در محیط کار برایشان مشکل ایجاد کند، ارسال نمی کنند. ۷۷ درصد کل کارمندان هم گفته اند با توسل به تنظیمات حریم شخصی شبکه های اجتماعی در تلاش هستند تا مشکلات احتمالی در این زمینه را با حداقل برسانند.
در مجموع، بیشترین میزان خودسانسوری کارمندان آمریکایی با ۳۶ درصد مربوط به نظرات سیاسی شخصی آنهاست و مصرف تفریحی مشروبات الکلی و مواد مخدر با ۳۴.۲ درصد در رتبه دوم است. خودسانسوری برای نوشتن مطالب انتقادی و اعتراضی در مورد محل کار با ۳۲ درصد در رتبه سوم و نگارش مطالبی در مورد تجارب منفی در محل کار با ۲۹.۹ درصد در رتبه چهارم است. همچنین ۲۵ درصد کارمندان امریکایی احساسات مذهبی خود را در شبکه های اجتماعی سانسور می کنند و ۲۳.۶ درصد این خودسانسوری را در مورد مسائل مالی خود انجام می دهند. سانسور مسائل عاشقانه با ۲۱.۶ درصد سانسور در رتبه بعدی است.