افزایش ضریب ناهنجاری‌‎های فیزیکی در کودکان

افزایش ضریب ناهنجاری‌‎های فیزیکی در کودکان
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸

دبیر هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان گفت: با توجه به افزایش استفاده از وسایل تکنولوژی، کودکان و نوجوانان نسبت به گذشته بیشتر در معرض ناهنجاری های فیزیکی قرار گرفته اند.

به گزارش گرداب، مهدی محمدی با اشاره به آگاهی و حساسیت خانواده ها از آسیب ها و ناهنجاری های فیزیکی در کودکان و نوجوانان نسبت به دهه های گذشته اظهار داشت: مراجعه والدین به مراکز حرکات اصلاحی و توانبخشی برای درمان کودکان و نوجوانان نشان از افزایش سطح آگاهی در جامعه است.

وی افزود: شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها در افزایش آگاهی نسبت به ناهنجاری های فیزیکی در کودکان و نوجوانان موثر بوده‌اند و چه بسا بسیاری از همین آسیبها در دوران کودکی ایجاد می‌شود و اگر اصلاح نشود در بزرگسالی ماندگار خواهد شد و تا آخر عمر فرد درگیر عوارض ناشی از آن خواهد بود.

 دبیر هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان با بیان اینکه تحقیق جامعی بر روی ناهنجاریهای فیزیکی در بین کودکان و نوجوانان اصفهانی انجام نشده است، ادامه داد: برای به دست آوردن اطلاعات کمی از وضعیت دفرمیته و ناهنجاری های فیزیکی در کودکان و نوجوانان باید مطالعات وسیع در مدارس استان اصفهان توسط متخصصان انجام شود و ارزیابی ها، آماری را در اختیار مسئولان مربوطه قرار دهد که تاکنون چنین تحقیقی صورت نگرفته است.

شیوع استفاده از تکنولوژی و تبعات مادام العمر فیزیکی برای کودکان

وی با اشاره به شیوع استفاده از تکنولوژی اعم از لپ‌تاپ، تلفن همراه و تبلت در بین کودکان و نوجوانان تصریح کرد: کم تحرکی در بین کودکان و نوجوانان به همراه عدم مدیریت در استفاده از وسایل تکنولوژی می تواند آسیبهای جدی فیزیکی و ناهنجاری های فیزیکی را به همراه داشته باشد.

محمدی با بیان اینکه بسیاری از ناهنجاری‌های فیزیکی در کودکان و نوجوانان نمود ظاهری دارد و برخی هم نهفته است، گفت: والدین باید کودکان را در سن ۶ الی ۷ سالگی نزد متخصص توانبخشی ورزشی و حرکات اصلاحی ببرند تا با ارزیابی های انجام شده در مراحل ابتدایی ناهنجاری های فیزیکی کودکان برطرف شود.