ارز دیجیتال روسی تا بهار راه اندازی می‌شود

ارز دیجیتال روسی تا بهار راه اندازی می‌شود
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹

بزرگترین بانک روسیه یعنی اسبربانک برای تنظیم یک بستر بلاکچین برای ارز دیجیتال خود به نام "اسبرکوین" به بانک مرکزی این کشور مراجعه کرده است و این پروژه ممکن است از اوایل بهار امسال آغاز شود.

به گزارش گرداب، بزرگترین بانک روسیه یعنی اسبربانک برای تنظیم یک بستر بلاکچین برای ارز دیجیتال خود به نام اسبرکوینSbercoin ، به تنظیم کننده مقررات مالی این کشور مراجعه کرده است و این پروژه ممکن است از اوایل بهار امسال آغاز شود.

سرگئی پوپوف، مدیر بخش تجارت تراکنش این بانک، اوایل این هفته اعلام کرد که اسبربانک درخواست پلتفرم رمز ارز را به بانک مرکزی روسیه ارسال کرده است.

وی اظهار داشت: ثبت نام توسط قانون دارایی های مالی دیجیتال الزامی است که از اول ژانویه در روسیه اجرایی شد.

پوپوف گفت: این بانک از نظر فنی آماده کار با چنین ارزهای فیاتی (پول بی‌پشتوانه) است و در حال حاضر یک دوره امتحانی داخلی را به اتمام رسانده و به این نتیجه رسیده که "این راه حل" موثر است.

طبق گفته پوپوف، روند ثبت نام معمولاً حدود 45 روز طول می کشد. وی گفت: در صورت عدم اعتراض از سوی بانک مرکزی روسیه، احتمال راه اندازی این رمز ارز در بهار زیاد است.

با این حال این بانک هنوز باید برخی از مسائل مربوط به ارز دیجیتال را حل کند مانند مالیات بر دارایی های مالی دیجیتال و همچنین نحوه استفاده از این رمز ارز.

به گفته مدیر ارشد این بانک ، اسبرکوین Sbercoin می تواند به عنوان "سفته دیجیتال" نیز استفاده شود چرا که اگر این فرم جایگزین کاغذ شود، می تواند "فرصت های جدیدی" را ایجاد کند.