Gerdab.IR | گرداب

تلاش روسیه برای محدودسازی خرید ارز دیجیتال

تلاش روسیه برای محدودسازی خرید ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰

دنیای ارز‌های دیجیتال برای برخی از افراد می‌تواند بسیار پیچیده و مبهم باشد و قانون‌گذاران در روسیه بر این باورند که باید محدودیت‌هایی را برای برخی از سرمایه‌گذاران در نظر بگیرند.

به گزارش گرداب - آناتولی آکساکوف، رئیس کمیته دومای روسیه در بازار‌های مالی، اظهار داشت که روسیه باید قوانین جدیدی را برای محافظت از سرمایه‌گذاران در برابر ضرر‌های احتمالی سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ایجاد کند.

به همین جهت، به نظر می‌رسد که قانون‌گذاران در پارلمان کشور در حال بررسی قوانین جدیدی برای محدود کردن سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال توسط سرمایه‌گذاران نامعتبر هستند. این مقام مسئول، اظهارات خود را در جریان رویدادی که بانک روسیه برای حمایت از مصرف‌کنندگان برگزار کرده بود، ارائه کرد.

آکساکوف گفت: «از آن‌جایی که سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال، هم ریسک و هم بازدهی بالایی دارد و سرمایه‌گذاران در سراسر جهان، میلیارد‌ها دلار در ارز‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند، بنابراین باید قوانین خاصی برای محافظت از سرمایه‌گذاران غیرحرفه‌ای در بازار ارز‌های دیجیتال وضع شود».

او هم‌چنین خاطر نشان کرد: «ارز دیجیتال به عنوان یک ابزار مالی جدید می‌تواند برای سرمایه‌گذاران مبتدی بسیار پیچیده باشد».

این خبر، در راستای برنامه‌های جدید بانک روسیه برای کاهش سرعت معاملات در صرافی‌های ارز دیجیتال است تا از خرید بیش از حد ارز توسط سرمایه‌گذاران جلوگیری شود. معاون اول رئیس بانک روسیه، سرگی شوتسوف، می‌گوید که اگر زمانی فرا برسد که دیگر بازار ارز‌های دیجیتال در بین مردم محبوبیت نداشته باشد، با این اقدام ما، از سرمایه‌گذاران روسی در چنین شرایطی محافظت خواهد شد.

ارز‌های دیجیتال مانند بیتکوین به یک ابزار سرمایه‌گذاری محبوب در روسیه تبدیل شده‌اند. طبق یک نظرسنجی در ماه آگوست ۲۰۲۱ که توسط انجمن فروشندگان فارکس روسیه انجام شد، مشخص شد که ۷۷% از سرمایه‌گذاران روسی بر این باورند که ارز‌های دیجیتال، بهینه‌ترین راه برای سرمایه‌گذاری هستند.