Gerdab.IR | گرداب

دسترسی کاربران به اینترنت طبقه بندی می‌شود

دسترسی کاربران به اینترنت طبقه بندی می‌شود
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: طرح مدیریت VPN و اینترنت کشور با هدف طبقه بندی دسترسی کاربران به اینترنت و ارائه سرویس با شرایط بهتر اجرایی می‌شود.

به گزارش گرداب، ابوالحسن فیروز آبادی در خصوص طبقه بندی دسترسی کاربران در جهت صیانت از آن‌ها در فضای مجازی گفت: این طرح میان وزارت ارتباطات، کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و معاونت فضای مجازی دادستانی در حال انجام است، البته طبق گزارش دریافتی ما از جدول زمان بندی عقب هستند، اما این پروژه مراحل نهایی خود را طی می‌کند و ان شاءالله به زودی عملیاتی می‌شود.

وی افزود: این پروژه تحت عنوان مدیریت VPN و اینترنت کشور برای دسترسی طبقات مختلف مانند خبرنگاران، پزشکان و دانشگاهیان با هدف رفع نیاز‌های اینترنتی آن‌ها و ارائه شرایط بهتر سرویس دهی اجرایی می‌شود.

 آماده سازی یک مرورگر بومی

وی با اشاره به راه اندازی مرکز مانیتورینگ خدمات پایه دیجیتال که امکان رصد شبکه دانش آموزی شاد، موتور‌های جستجوی فعال بومی و برخی شبکه‌های اجتماعی بومی را فراهم کرده است، گفت: این مرکز مدرن وضعیت به کارگیری سکو‌ها و اپلیکیشن‌های ایرانی را رصد می‌کند.

دسترسی کاربران به اینترنت طبقه بندی می‌شود.
دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه شاهد رصد در حوزه VOD ها، سکو‌های آموزشی مانند شاد و چهار پیام رسان بومی با تأثیر وسیع ملی هستیم، ادامه داد: این اپراتور مراحل نهایی پروژه‌ای را نیز اعلام کرده است که مربوط به آماده سازی یک مرورگر بومی و ماشین جستجو با قابلیت‌های محلی می‌شود که امیدواریم پس از طی مراحل نهایی اعلام عمومی شده و نیاز‌های مردم را نسبت به پلتفرم‌های خارجی محقق کند.

وی گفت: ما به دنبال این هستیم که اپلیکیشن‌های ایرانی با مزیت‌های سرزمینی مان، سرویس بهتری را نسبت به مشابه‌های خارجی در حوزه پیام رسان ها، VOD ها، مرورگر‌ها و موتور‌های جستجو ارائه کنند.

امضای معتبر دیجیتال برای کاربران اجرایی می‌شود

دبیر شورای عالی فضای مجازی یکی از مشکلات فعلی کاربران پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های دیجیتال را ورود چندین باره روزانه برای استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف عنوان کرد و گفت: کاربران مجبورند برای ورود به هر محیط پلتفرمی با درج رمز عبور و نام کاربری لاگین شوند، اما ما قصد داریم با اجرای طرح امضای معتبر کاربران در فضای مجازی بتوانیم این مشکل را رفع کنیم به نحوی که کاربر بتواند با یک بار ورود به فضای مجازی در روز از تمامی خدمات بانک‌ها، بورس و کار‌های اداری بدون نیاز به لاگین کردن استفاده کند.

فیروزآبادی گفت: به دوستان قول داده ایم اگر اپلیکیشن مرورگری بیاورند که تعداد بالایی از مردم از آن استفاده می‌کنند ما هماهنگی‌های لازم را بین دستگاه‌ها در کشور برای اجرای طرح امضای معتبر فراهم می‌کنیم تا کاربر بتواند با یک بار ورود در طول روز در همه اپ‌ها لاگین شده و فعالیت کند.