Gerdab.IR | گرداب

انگلیس از ابزار قانونگذاری برای مقابله با فیس بوک استفاده می‌کند

انگلیس از ابزار قانونگذاری برای مقابله با فیس بوک استفاده می‌کند
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰

انگلیس تصمیم دارد با تصویب قوانین جدید اجازه ندهد فیس بوک رمزگذاری سر به سر را در اپلیکیشن‌های زیر مجموعه خود اجرا کند، زیرا این فناوری معایبی برای امنیت کودکان در فضای آنلاین دارد.

به گزارش گرداب، انگلیس تصمیم دارد از فرایند رمزگذاری سر به سر در فیس بوک جلوگیری کند و در همین راستا تلاش‌هایی برای منصرف کردن فیس بوک از گسترش این فناوری در اپلیکیشن‌های پیام رسانش انجام شده است.

«پریتی پتل» وزیر کشور انگلیس تصمیم دارد در یک مراسم مربوط به خیریه حمایت از کودکان سخنرانی کند. محور این مراسم معایب رمزگذاری سر به سر و درخواست ایجاد قوانین سختگیرانه‌تر درباره این فناوری است.

رمزگذاری سر به سر ارتباطات را برای فرستند و گیرنده پیام‌ها ایمن می‌کند. به این ترتیب فقط دو طرف محاوره می‌توانند به محتوا دسترسی داشته باشند و پلتفرم‌های فراهم کننده این فناوری نمی‌توانند به آن دسترسی یابند.

این فناوری در سال‌های اخیر گسترش یافته است به طوری که در پیام رسان واتس اپ رمزگذاری سر به سر به طور پیش فرض انجام می‌شود.

تلاش وزارت کشور انگلیس در حالی انجام می‌شود که فیس بوک تصمیم دارد رمزگذاری سر به سر را در تمام پلتفرم‌های پیامرسان خود از جمله مسنجر و اینستاگرام نیز اجرا کند.

از آنجا که تصور می‌شود فناوری مذکور ریسک‌هایی را متوجه کودکان می‌کند، اقدام فیس بوک به بحث و گفتگو‌های زیادی در انگلیس و کشور‌های دیگر جهان منجر شده است.

انگلیس از ابزار قانونگذاری برای مقابله با فیس بوک استفاده می‌کند
در همین راستا دولت این کشور مشغول طراحی قوانینی مخصوص رمزگذاری است تا اجازه ندهد شرکت‌های فناوری توانایی نظارت بر ارتباطات غیرقانونی را محدود کنند.

کارشناسان و قانونگذاران توصیه کرده‌اند «لایحه امنیت آنلاین» شرکت‌های فناوری را ملزم کند اطلاعات درباره سوءاستفاده آنلاین از کودکان را به اشتراک بگذارند.

پیش بینی می‌شود این لایحه شرکت‌هایی با سرویس‌های حاوی رمزگذاری سر به سر را ملزم کند روش‌های خود را برای مقابله با گسترش محتوای خطرناک در پلتفرم هایشان نشان دهند در غیر این صورت با جریمه روبرو خواهند شد.