Gerdab.IR | گرداب

ابزار جدید Expedia برای بررسی محدودیت‌های سفر در دوران کرونا

ابزار جدید Expedia برای بررسی محدودیت‌های سفر در دوران کرونا
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰

با فرا رسیدن فصل بهار و واکسینه‌شدن بسیاری از افراد، همه به فکر سفر رفتن هستند.

به گزارش گرداب، با توجه به متفاوت بودن محدودیت‌های سفر در کشور‌ها و ایالات مختلف، باخبر شدن از قوانین جدید اعمال شده، حائز اهمیت است.

گروه اکسپدیا که شامل برند‌های مسافرتی آنلاین Vrbo، Travelocity، Hotels.com و ... می‌شود، ابزاری را برای کمک به مسافران در برنامه‌ریزی برای سفر خود با رعایت محدودیت‌های کرونایی مقصد، راه‌اندازی کرده است.

Stacey Symonds، مدیر ارشد اکسپدیا، در ایمیلی که به The Verge ارسال کرده، نوشته است: «در حال حاضر با ادامه‌ی واکسیناسیون سراسری، بسیاری از مردم در حال برنامه‌ریزی برای سفر‌های بهاری خود هستند. اما اطلاع دقیقی از این که کجا و چگونه می‌توانند با خیال راحت سفر کنند، ندارند.»

طبق گفته‌های این شرکت، ۱.۶ میلیون مسافر از ابزار مشاوره برای سفر در دوران کرونا در نوامبر سال ۲۰۲۰ استفاده کرده‌اند.

برای استفاده از خدمات مشاوره برای سفر (Travel Advisor)، فرودگاه‌های مبدا و مقصد و تاریخ سفر خود را باید وارد کنید. سپس به شما آخرین وضعیت محدودیت‌ها، قرنطینه و این که آیا گواهی آزمایش منفی کووید-۱۹ لازم است یا خیر، نشان داده خواهد شد.

ابزار جدید Expedia برای بررسی محدودیت‌های سفر در دوران کرونا
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) در آخرین اطلاعیه‌ی خود در ۲ آوریل، به مسافران توصیه می‌کند تا زمان واکسیناسیون کامل، مسافرت را به تاخیر بیاندازند. مسافرانی که کاملاً واکسینه شده‌اند، نیازی به آزمایش دادن قبل یا بعد از سفر ندارند. مگر این که در مقصد سفرشان از آن‌ها خواسته شود تا آزمایش بدهند. CDC هم‌چنین از مسافرانی که می‌خواهند به کشور خود برگردند، خواسته است تا گواهی ریکاوری از کووید-۱۹ یا نتیجه آزمایش منفی کووید-۱۹ را به همراه داشته باشند.


تا ۸ آوریل، شهروندان آمریکایی اجازه‌ی ورود به بسیاری از کشور‌ها به ویژه کشور‌های اروپایی را نداشتند. نیویورک‌تایمز لیستی از کشور‌هایی که از اول آوریل به شهروندان آمریکایی اجازه‌ی ورود می‌دهند، تهیه کرده است و CDC هم نقشه‌ای آماده کرده که مناطق پرخطر روی آن مشخص شده‌اند.