Gerdab.IR | گرداب

خالق اتریوم، جوانترین میلیاردر ارز دیجیتال جهان شد

خالق اتریوم، جوانترین میلیاردر ارز دیجیتال جهان شد
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰

افزایش اخیر قیمت اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان، باعث شد ویتالیک بوترین، بنیانگذار آن به جوانترین میلیاردر ارز رمزنگاری شده در تاریخ تبدیل شود.

به گزارش گرداب، افزایش اخیر قیمت اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان، باعث شد ویتالیک بوترین، بنیانگذار آن به جوانترین میلیاردر ارز رمزنگاری شده در تاریخ تبدیل شود.

اوایل این هفته، پس از ثبت رشد شدید قیمت اتر و رسیدن آن به ۳۲۰۰ دلار، ترازنامه آدرس اتر این برنامه نویس کانادایی متولد روسیه به ۱ میلیارد دلار رسید.

در سال ۲۰۱۸، بوترین از این آدرس به عنوان کیف پول اصلی خود یاد کرده بود. طبق گفته ردیاب داده زنجیره‌ای Etherscan، در این کیف پول ۳۳۳۵۲۱ سکه اتر به ارزش تقریبی ۱.۱۶ میلیارد دلار در ساعت ۱۴:۰۳ به وقت گرینویچ نگهداری می‌شد.

بر اساس این گزارش، قیمت ارز دیجیتال اتریوم، رقیب شماره یک بیت کوین، در سال جاری چهار برابر شده است.

بر اساس داده‌های CoinMarketCap، اتر طی ۲۴ ساعت گذشته به قیمت ۳۴۵۶ دلار معامله شد که بیش از ۱۱ درصد افزایش روزانه نشان می‌دهد و در هفت روز گذشته ۳۷ درصد سود داشته است.

بوترین اواخر سال ۲۰۱۳ پلتفرم محاسبات منبع آزاد اتریوم را که مبتنی بر فناوری بلاکچین است پیشنهاد داد. این میلیاردر ۲۷ ساله اکنون به عنوان یکی از اعضای بنیانگذار ارز‌های رمزپایه و سایر برنامه‌های بلاکچین شناخته می‌شود.

بوترین در منطقه کولومنای مسکو متولد شد و با پدر و مادرش به کانادا مهاجرت کرد. در سال ۲۰۱۷، این برنامه نویس دوباره به سنگاپور نقل مکان کرد.