Gerdab.IR | گرداب

توییتر در سیاستی جدید دست به سانسور توییت‌ها می‌زند

توییتر در سیاستی جدید دست به سانسور توییت‌ها می‌زند
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

یک روزنامه‌نگار مشهور فلسطینی-آمریکایی که به طور زنده از اعتراضات صورت گرفته در نزدیکی بیت المقدس گزارش تهیه می‌کرد، به طور ناگهانی و مرموز در توییتر سکوت کرد.

به گزارش گرداب، در هر یک از توییت‌های او پیام حساب کاربری @MariamBarghouti موقتاً در دسترس نیست چون سیاست رسانه‌ای توییتر را زیر پا گذاشته است، نشان داده می‌شد. توییتر بلافاصله اعلام کرد که اشتباهی رخ داده است و توییت‌های او را به سرعت برگرداند.

اما آن طور که پیداست، یک قسمت از این اشتباه، تصادفی نبوده است. هرچند که توییتر این اتفاق را، اشتباهی از جانب خودشان اعلام کرده اما در عین حال این حق را دارد که توییت‌های شما را مخفی کند که کاری واقعاً احمقانه است.

در سیاست‌های توییتر در رابطه با رسانه‌ها و ویرایش نمایه چنین نوشته شده است: «اگر نمایه یا محتوای رسانه‌ایِ یک حساب با خط مشی‌های ما مطابقت نداشته باشد، ممکن است آن حساب را به طور موقت از دسترس خارج کنیم تا زمانی که صاحب حساب، اطلاعات موجود در نمایه‌ی خود را ویرایش کند. ما هم‌چنین می‌توانیم توضیح دهیم که چه سیاستی را نقض کردهاند.»

توییتر در سیاستی جدید دست به سانسور توییت ها می کند
یا به زبان ساده‌تر اگر عکس نمایه، عکس سرتیتر یا هر عکس دیگری که با استانداردهای توییتر مطابقت نداشته باشد، توییتر نه تنها آن عکس را سانسور نمی‌کند بلکه کل حساب شما را سانسور می‌کند.
چرا توییتر به جای حذف کردن تصاویر نامناسب و ارائه‌ی توضیح، باید به همه مردم درباره‌ی آن تصویر نامناسبی که در یکی از توییت‌های شخص استفاده شده، اطلاع دهد؟ طی چند سال گذشته، مواردی را در توییتر دیدیم که برچسب‌های هشداردهنده در کنار محتوای توهین‌آمیز و نامناسب قرار می‌داد و مردم هم‌چنان میتوانستند به راحتی آن توییت‌ها را مشاهده کنند.

وقتی این‌چنین سوالی را از توییتر بپرسید، سخنگوی توییتر فقط می‌گوید که این سیاست برای اطلاع‌رسانی بهتر به افراد در مورد اقدامات انجام شده توسط توییتر طراحی شده است و توضیح بیش‌تری نمی‌دهد. اما نظر من این است که این یک سیاست غلط و قدیمی است که مدتها قبل باید عوض می‌شد.

طبق اسکرین شات‌هایی که به The Verge ارسال شده، توییتر در 12 ساعت اول تواناییِ Barghouti در توییت کردن، بازتوییت، دنبال و لایک کردن را محدود کرده است. علت این که چرا حساب کاربری این شخص اشتباهاً سانسور شده مشخص نیست و توییتر اعلام نکرده است که آیا این اقدام از جانب یک سیستم خودکار بوده یا فردی عمداً آن را سانسور کرده است.