Gerdab.IR | گرداب

استفاده از رمزعبور به ضرر کسب‌وکارهاست

استفاده از رمزعبور به ضرر کسب‌وکارهاست
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۰

Transmit Security گزارشی را با عنوان تاثیر رمز‌های عبور روی تجارت شما منتشر کرده که این گزارش بر اساس یک نظرسنجی است که از ۶۰۰ مصرف‌کننده‌ی آمریکایی انجام شده است.

به گزارش گرداب، طبق یافته‌های این گزارش، سازمان‌ها به علت وابستگی‌شان به سیستم‌های رمزعبور سنتی و مدل‌های قدیمی اعتبارسنجی، بسیاری از مشتریان و سودشان را از دست داده‌اند.

در این گزارش هم‌چنین به مشکلات مربوط به عادات اشتراک‌گذاری رمزعبور‌ها اشاره شده است. بیش از ۵۰% از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفتند که حداقل رمزعبور یکی از حساب‌های آنلاین خود را با شخص دیگری به اشتراک گذاشته‌اند و ۴۱% گفتند که رمزعبور‌های خود را اغلب با دیگران به اشتراک می‌گذارند. این کار نه تنها از لحاظ امنیتی خطرناک است، بلکه روی کسب‌وکارها، از میزان درآمدی که به دست می‌آورند گرفته تا توانایی نظارت بر استفاده و شخصی‌سازی خدمات، تاثیر می‌گذارد.

رمزعبور‌های سنتی نیز به طور قابل توجهی روی تجربه‌های مشتریان تاثیر می‌گذارد. در این گزارش مشخص شد که ۵۵% از مشتریان به خاطر روند پیچیده‌ای که برخی وب‌سایت‌ها داشته‌اند، دیگر از آن وب‌سایت‌ها استفاده نکردهاند و ۸۷.۵% از آن‌ها گفتند که حساب آنلاین آن‌ها بعد از چند بار تلاش ناموفق برای ورود به سیستم، قفل شده است. بدتر از همه این است که ۹۲% از کاربران به جای بازیابی یا تنظیم مجدد اطلاعات ورود به سیستم خود، از وب‌سایت خارج می‌شوند.

داده‌های Transmit Security نشان می‌دهد که اگر روند ورود به وب‌سایتی بیش از حد پیچیده باشد، ۶۶% از کاربران وب‌سایت را ترک می‌کنند و اگر وب‌سایت‌ها از کاربران بخواهند تا حساب کاربری ایجاد کرده و وارد سایت شوند، ۶۴.۵% از کاربران ترجیح می‌دهند تا وب‌سایت را ترک کنند.

مدیرعامل و بنیان‌گذار موسسه‌ی Transmit Security، Mickey Boodaei، می‌گوید: «تعداد کاربرانی که حساب‌های آنلاین خود را به دلیل داشتن رمزعبور‌های ضعیف از دست می‌دهند، حیرت‌آور است. آن‌ها اغلب به علت بیش از حد پیچیده بودن سیستم‌های رمزعبور و دریافت خطا‌های بسیار، از سایت خارج می‌شوند. این تجربیات ناخوشایند برای مشتریان باعث شده تا کسب‌وکار‌ها سود زیادی را از دست بدهند و به اشتراک گذاشتن رمزعبور بین مشتریان نیز به این مشکل اضافه کرده است. وقت آن رسیده است تا فناوری رمزعبور قدیمی را کنار بگذاریم و به جایی برسیم که دیگر نیازی به استفاده از رمزعبور نباشد.»

Boodaei به همراه رئیس Transmit Security، Rakesh Loonkar، یافته‌های گزارش را در وبیناری به تاریخ ۶ آوریل، ساعت ۱۱:۰۰ صبح به وقت شرقی ارائه خواهند داد. Loonkar و Boodaei هر دو کارآفرینانی در زمینه‌ی امنیت سایبری با بیش از دو دهه تجربه هستند. در طول وبینار، آن‌ها نتایج گزارشات خود را ارائه کرده و به سازمان‌ها پیشنهاداتی را برای بهبود تجربه‌ی مشتریان، صرفه‌جویی در هزینه و ایجاد سیستم‌هایی امن با استفاده از فناوری‌هایی بدون نیاز به رمزعبور، که از قابلیت‌های امنیتی مبتنی بر بیومتریک استفاده می‌کنند، ارائه خواهند داد.