Gerdab.IR | گرداب

Twitch

Twitch به استریمر‌ها در رابطه با حق کپی رایت موسیقی هشدار داد

Twitch به استریمر‌ها در رابطه با حق کپی رایت موسیقی هشدار داد
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰

Twitch در ایمیلی به استریمر‌های خود گفت که ناشران موسیقی از این شرکت خواسته‌اند تا آهنگ‌های کپی رایت شده و ضبط شده از استریم‌ها (که به آن‌ها VOD نیز گفته می‌شود) را حذف کند.

به گزارش گرداب، این اعلامیه شاید برای استریمر‌هایی که در سال ۲۰۲۰ با موجی از حذف شدن ویدیو‌های خود روبرو بوده‌اند نگران‌کننده باشد، چون اگر استریمری سه اخطار به دلیل کپی رایت دریافت کند، طبق سیاست‌های Twitch برای همیشه از فعالیت در این پلتفرم منع می‌شود. حالا با این هشدار جدید به نظر می‌رسد که Twitch می‌خواهد از موج جدید حذف ناگهانی ویدیو‌ها جلوگیری کند و به استریمر‌ها کمی زمان دهد تا VOD‌های دردسرساز را خودشان حذف کنند.

Twitch روز جمعه ۲۸ می‌در ایمیلی به The Verge نوشت: «ما اخیراً اعلان‌هایی مبنی بر حذف ویدیو‌های خود از سوی هزار ناشر موسیقی دریافت کرده‌ایم. همه‌ی آن‌ها مربوط به VOD‌ها هستند و منظورشان استریمر‌هایی است که موقع بازی کردن یا استریم زنده با موضوعی غیر از بازی و کار (IRL) در پس زمینه، موسیقی گوش می‌دهند.» Twitch معتقد است که این اعلان‌ها تنها بخشی از درخواست‌ها هستند و احتمال دارد که درخواست‌های بیش‌تری نیز در آینده ارسال شود.

اگر استریم‌های Twitch را دیده باشید، احتمالاً آهنگ‌هایی که در پس زمینه پخش می‌شوند را شنیده‌اید. بیش‌تر آن آهنگ‌ها ناقض کپی رایت هستند که باعث ایجاد چنین موقعیت‌هایی برای حذف ویدیو‌ها می‌شوند، چون صنعت موسیقی می‌خواهد سود بیش‌تری کسب کند. در این ایمیل، Twitch نوشت که تنها راه جلوگیری از این وضعیت، پخش نکردن آهنگ‌های ناقض کپی رایت است و گفت که اگر استریمری محتوای غیرمجاز در کلیپ‌ها یا VOD‌های خود داشته باشد، اکیداً توصیه می‌کنیم تا آن محتوا‌ها را به طور کامل حذف کنند.

به استریمر‌ها در رابطه با حق کپی رایت موسیقی هشدار داد
برای اولین بار در سال ۲۰۲۰، قانون کپی رایت معضل بزرگی برای استریمر‌ها شد. در ماه می ۲۰۲۰، استریمر‌ها به طور ناگهانی با درخواست‌های زیادی برای حذف محتوای خود روبرو شدند و در اکتبر همان سال، بعد از شروع موج دیگر اخطار‌های مربوط به کپی رایت، Twitch خود محتوا‌های مربوطه را حذف کرد. در آن زمان، Twitch برای جلوگیری از ایجاد چنین مشکلی در آینده، به استریمر‌ها ابزار‌هایی محدود معرفی کرد تا از طریق آن بتوانند محتوای خود را مدیریت کنند و این موضوع، مسئله را پیچیده‌تر کرد.

این شرکت در ماه نوامبر ۲۰۲۰ به دلیل نحوه‌ی مدیریت وضعیت عذرخواهی کرد و گفت که از ماه می ۲۰۲۰ به بعد، درخواست‌های زیادی مربوط به حق کپی رایت موسیقی دریافت کرده، که این حجم از درخواست تا کنون بی‌سابقه بوده است. این شرکت هم‌چنین قول داد تا ابزار‌های بهتری را برای کمک به استریمر‌ها برای مدیریت محتوای قدیمی خود منتشر کند. در ماه اکتبر ۲۰۲۰، این شرکت برنامه‌ای را به نام Soundtrack به استریمر‌ها معرفی کرد و نسخه‌ی بتای آن را منتشر کرد تا استریمر‌ها به راحتی بتوانند در پس زمینه، آهنگ‌ها را بدون مشکل کپی رایت پخش کنند.