Gerdab.IR | گرداب

نیجریه؛ دسترسی به توییتر مسدود شد

نیجریه؛ دسترسی به توییتر مسدود شد
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰

اپراتور‌های مخابرات در نیجریه با دستور دولت دسترسی به توییتر را تا پایان شنبه به طور کامل مسدود کردند.

به گزارش گرداب، دبیر اجرایی انجمن اپراتور‌های مخابراتی دارای مجوز نیجریه به بلومبرگ گفت: اپراتور‌های مخابراتی بزرگ دسترسی به توییتر را تا بعدازظهر روز جمعه قطع کردند. اگرچه صبح روز شنبه توییتر در برخی از مناطق این کشور قابل دسترس بود، اما اپراتور‌ها در حال قطع کردن دسترسی در همه پلتفرم‌ها هستند. اعضای این انجمن از کمیسیون ارتباطات نیجریه برای مسدود کردن دسترسی به توییتر دستور گرفته اند و تنها به دستورات دولت عمل می‌کنند، زیرا برای فعالیت از دولت مجوز می‌گیرند.

دستور مسدود شدن دسترسی به توییتر در پی حذف پست محمدو بوهاری، رییس جمهور نیجریه در این شبکه اجتماعی صادر شد. اپلیکیشن توییتر محبوبیت زیادی در میان جوانان شهری نیجریه دارد و ششمین پلتفرم شبکه اجتماعی پراستفاده در این کشور است و مسدود شدن دسترسی به آن اعتراضات را برانگیخت. توییتر نسبت به این اقدام ابراز نگرانی و اعلام کرد برای احیای دسترس پذیری تلاش می‌کند.

دولت نیجریه با انتقاداتی در خصوص لایحه پیشنهادی روبروست که بیانیه‌های زیان آور برای امنیت ملی و اظهارات تضعیف کننده اعتماد عمومی به دولت در شبکه اجتماعی را ممنوع می‌کند. تحت این قانون، خاطیان با مجازات جریمه و حداکثر سه سال زندان روبرو می‌شوند و سازمان‌های اجرایی اجازه دارند به فراهم کنندگان خدمات اینترنتی برای محدود کردن دسترسی دستور دهند.

مسدود شدن دسترسی به توییتر پیش از تصویب این قانون، نگرانی‌های جدیدی را درباره نیات دولت نیجریه برانگیخته است.

مردم نیجریه با استفاده از ابزار‌های VPN فیلتر را دور زده و به توییتر دسترسی پیدا می‌کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، دولت هند هم با صدور یک هشدار نهایی به توییتر، از این شبکه اجتماعی خواست فورا به مقررات جدید برای شرکت‌های رسانه اجتماعی عمل کند در غیر این صورت با تبعات جدی مواجه خواهد شد. طبق مقررات جدید که در فوریه به اجرا درآمد، شرکت‌هایی نظیر توییتر، گوگل، یوتیوب، فیس بوک و واتس اپ باید نماینده‌ای برای رسیدگی به شکایات در هند منصوب کنند. مجازات‌های نقض این مقررات شامل محکومیت به زندان است.