نتایج نظرسنجی سال گذشته مینت نشان داد بیش از یک سوم آمریکاییها اذعان میکنند که رسانه اجتماعی بر عادتهای خرج کردن آنها تاثیر گذاشته است.
به گزارش گرداب، با این حال ۶۴ درصد به این فکر میکنند که چطور دوستانشان میتوانند از پس هزینه سفرهای مسحورکننده و خودروهایی که تصاویرشان را در فضای آنلاین پست میکنند، بربیایند.
واضح است که رقابت با کل گروه اجتماعی، باعث ته کشیدن سریع پول خواهد شد. اما برنت وایس، هم موسس شرکت مشاوره مالی "فسِت ولث" میگوید اشتباه واقعی در وهله نخست باور آنچه است که در فضای آنلاین مشاهده میکنید.
به گفته این مشاور مالی، فراموش کردن این که فیس بوک و اینستاگرام هرگز کل ماجرا را به ما نمیگویند، راحت است. اگر به رسانه اجتماعی بچسبیم، زندگی کاملا متفاوتی را به تصویر میکشد که واقعیتی که به ما نشان داده میشود نیست. همه یک مراسم عروسی ۵۰ هزار دلاری دارند و همه یک خانه خیلی بزرگ دارند. اما واقعیت این است که بسیاری از افراد تصمیمات بسیار هوشمندانه و آگاهانهای میگیرند. این به معنای آن نیست که آنها مراسمهای عروسی خوبی نمیگیرند، اما آن را با بقیه زندگیشان متوازن میکنند.
افراد درباره عادتهای سرمایه گذاری هوشمندانه یا هنگامی که پول بیشتری را در پس انداز اضطراری خود میگذارند، مطلب آنلاینی پست نمیکنند و مطمئنا درباره میزان بدهی که زیر بار آن میروند هم پست نمیکنند.
تصویر نادرست از وضعیت مالی دوستانمان ممکن است هنگامی که در آستانه گرفتن یک تصمیم بزرگ و احساسی مانند خرید اولین خانه مان هستیم، برای ما خطرناک باشد.
وایس میگوید مشکل واقعی برنامه ریزی ضعیف نیست بلکه نداشتن هیچ برنامه ریزی است. یکی از بزرگترین مشکلاتی که مرتکب میشویم این است که اهداف درستی تعیین نمیکنیم.
بر اساس گزارش مانی وایز، وی توصیه میکند هنگامی که قرار است یک تصمیم مالی گرفته شود، بهترین راه خاموش کردن گوشی و دست برداشتن از فکر کردن درباره کارهایی است که دیگران انجام میدهند و در عوض متمرکز شدن به اهداف و ارزشهای خودمان است.