Gerdab.IR | گرداب

طرح فضای مجازی ۳ تا ۵ سال به صورت آزمایشی اجرا می‌شود

طرح فضای مجازی ۳ تا ۵ سال به صورت آزمایشی اجرا می‌شود
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰

نماینده مردم نجف آباد در مجلس گفت: در صورتی که طرح صیانت از حقوق مجازی طبق اصل ۸۵ بررسی و در شورای نگهبان تائید شود، بین سه تا پنج سال به صورت آزمایشی اجرایی شده و ایرادات آن برطرف می‌شود.

به گزارش گرداب، در ادامه جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی برابر اصل ۸۵ قانون در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در موافقت با بررسی این طرح طبق اصل ۸۵ قانون اساسی گفت: همکاران به جای اینکه در موضوع بررسی این طرح طبق اصل ۸۵ صحبت کنند در مورد جزئیات آن بحث کردند.

وی در تشریح علل موافقت با بررسی این طرح طبق اصل ۸۵ گفت: در صورتی که طرح صیانت از حقوق مجازی طبق اصل ۸۵ بررسی شود بین سه تا پنج سال به صورت آزمایشی اجرایی خواهد شدو ایرادات آن برطرف می‌شود.

ابوترابی افزود: بررسی این طرح در کمیسیون تخصصی و مشترک موجب خواهد شد کارشناسان و نمایندگان متخصص در این زمینه در کمیسیون مشترک حضور یافته و به صورت دقیق و کارشناسی طرح فوق را بررسی کنند.

وی ادامه داد: اگر نمایندگان با بررسی این طرح طبق اصل ۸۵ موافقت نکنند قانون دائمی در این خصوص تصویب می‌شود.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قانون مجازات اسلامی در مجلس قبل با همین مشکل مواجه شد و چهار دوره در مجلس معطل ماند، زیرا مجلس حوصله تصویب قوانین تخصصی و مادر را ندارد. با استفاده از اصل ۸۵ می‌توانیم عمر کوتاه مجلس را پربرکت کنیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس تأکید کرد: در صورتی که کمیسیون مشترک برای بررسی این طرح تشکیل شود، خبرنگاران و دوربین‌های صدا و سیما نیز می‌توانند در جلسات کمیسیون حضور داشته باشند مانند کمیسیون برجام. از این طریق اطلاع رسانی دقیق به مردم انجام می‌شود.

ابوترابی بیان کرد: در کمیسیون مشترک کارشناسان می‌توانند اظهار نظر کنند، اما در صحن علنی مجلس این امکان وجود ندارد.