Gerdab.IR | گرداب

توافق گوگل با اتحادیه کارگران

توافق گوگل با اتحادیه کارگران
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰

اتحادیه‌ی کارگران فولاد به تازگی توانسته است با یکی از پیمانکاران فرعی گوگل به توافقی برسد که شامل «افزایش چشمگیر دستمزد‌ها» است.

به گزارش گرداب، مجمع اتحادیه‌ی کارگران فولاد (USW) روز جمعه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با یکی از زیرمجموعه‌های گوگل پیتسبورگ به توافقی آزمایشی رسیده‌اند. این اطلاعیه تقریبا دو سال پس از زمانی منتشر شده است که مهندسان و مقاطعه‌کاران آی‌تی شرکت اچ سی ال تکنولوژی (HCLTECH) از زیرمجموعه‌های گوگل، به پیوستن به اتحادیه رای دادند و اعلام کردند که هرچند در حال کار در کنار کارمندان گوگل هستند، اما از مزایای یکسانی برخوردار نیستند.

آماندا پارک، عضو کمیته‌ی مذاکرات اتحادیه‌ی کارگران فولاد (USW) و یکی از کارکنان اچ سی ال، در بیانیه‌ای اعلام کرده که قرارداد سه ساله‌ی پیشنهادی شامل «افزایش چشمگیر دستمزد‌ها» است و نگرانی‌های مربوط به برابری در حقوق را برطرف می‌کند. همچنین این بیانیه شامل فرمولی است که امنیت شغلی و مرخصی اضافی ارائه می‌دهد. پارکس اظهار داشته که: «ما سخت کار می‌کنیم و لیاقت آنچه که همه‌ی کارگران لایقش هستند را داریم؛ توافقی که سهم ما را هم در موفقیت‌های شرکت منعکس کند».

شورای ملی روابط کاری (NLRB) یکی از نهاد‌های صنفی در این کشور، در ماه اکتبر ضمن شکایتی علیه اچ سی ال ادعا کرد که این شرکت به تلافی فعالیت‌های اتحادیه در حال برون‌سپاری مشاغل کارکنان پیتسبورگ است. بنابر متن این دادخواست اچ سی ال در چانه‌زنی با کارگران پیتسبورگ ناموفق بوده و کار آن‌ها را به کارگران برون‌مرزی در لهستان واگذار کرده است.

در طی چند سال اخیر نیروی کار پیمانیِ گوگل رشد چشم‌گیری داشته است؛ به نحوی که تقریبا با نیروی کار رسمی و تمام‌وقتش برابر شده‌اند.

این قرارداد موقتی حدود ۶۵ کارمند مستقر در پیتسبورگ را شامل می‌شود و قرار است طبق زمان‌بندی در ۳۰ ژولای برای تصویب به رای گذاشته شود. اتحادیه اعلام‌کرده در صورت تصویب بلافاصله اجرایی می‌شود.

سخنگوی اچ سی ال، روز جمعه در ایمیلی صحت این قرارداد را تصدیق و اعلام کرد: «اچ سی ال در طول این روند، به صورتی فعالانه و با حسن نیت در بحث‌های هدف‌مند و بی‌طرفانه‌ای با اتحادیه کارگران فولاد شرکت کرده است. ما در عهدمان نسبت به تکریم حقوق کارمندان‌مان در شکل‌گیری اتحادیه بنابر تصمیم‌شان ثابت‌قدم هستیم.»

گوگل هیچ پاسخ مستقیمی به درخواست اعلام نظر که در روز جمعه داده شده، نداشته است.