Gerdab.IR | گرداب

آخرین مهلت رجیستری تبلت‌ها/تا روز جمعه اقدام به فعال‌سازی کنید

آخرین مهلت رجیستری تبلت‌ها/تا روز جمعه اقدام به فعال‌سازی کنید
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰

در ادامه اجرای طرح رجیستری، از نهم مردادماه نشان‌های تجاری تبلت مشمول این طرح می‌شوند و لازم است دارندگان تبلت، تا پیش از این زمان، سیم‌کارت خود را در دستگاه قرار داده و از سرویس گرفتن دستگاه خود مطمئن شوند.

به گزارش گرداب، طرح احراز اصالت تجهیزات دارای سیم‌کارت (رجیستری) در سال ۱۳۹۶ آغاز شد و در مرحله اول این طرح تمامی نشان‌های تجاری تلفن همراه تا اردیبهشت سال ۱۳۹۷ مشمول طرح رجیستری شدند. با اجرای طرح رجیستری، صرفا گوشی‌هایی که از مبادی قانونی وارد کشور شده‌اند، در شبکه اپراتوری کشور فعال خواهند شد. مقرر بود پس از گوشی‌های موبایل نوبت به سایر دستگاه‌ها برسد و بدین‌ترتیب در نهایت اخیرا اعلام شد که رجیستری تبلت از دوم مردادماه با برند لنوو آغاز می‌شود و پس از آن از نهم مرداد، شامل برند‌های دیگر نیز خواهد بود.

سامانه همتا (سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات ارتباطی) پیش از مشمولیت تبلت‌ها در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به توانمندی فنی سامانه هوشمند شناسایی تخلفات، پیش از استقرار طرح رجیستری برای تبلت‌ها، این سامانه موفق به شناسایی تخلفاتی شده است که نتایج آن در حال جمع‌بندی جهت ارسال به مراجع امنیتی و قضایی است.

در این اطلاعیه همچنین آمده است: جهت جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی، ضروری است تا مردم و اصنافی که تبلت خریداری کرده‌اند یا در سه روز آینده اقدام به خرید خواهند کرد، فارغ از اینکه قبلاً سیم‌کارت فرد دیگری داخل دستگاه قرار داده شده یا نشده، «حتماً تا پیش از ساعت ۲۴ روز ۸ مرداد، با سیم‌کارت خود دستگاه را روشن کرده» و نسبت به برقراری تماس و ارسال پیامک اقدام کنند. در صورت انجام ندادن این اقدام، مسئولیت هرگونه مشکل در خصوص عدم ثبت یا سلب مالکیت تبلت، بر عهده فرد خواهد بود. مردم و اصنافی که قبلاً سیم‌کارت خود را داخل دستگاه قرار داده‌اند، نیاز نیست مجدداً اقدام کنند.

حمیدرضا دهقانی‌نیا در گفتگو با ایسنا در توضیح اجرای رجیستری برای تبلت‌ها بیان کرد: رجیستری برند لنوو تا جمعه یک مرداد ماه فرصت داشته و از دوم مرداد، طرح اجرایی شد، در ادامه اجرای طرح نیز سایر نشان‌های تجاری تا ساعت ۲۴ جمعه ۸ مرداد فرصت رجیستری دارند و از ۹ مرداد، طرح اجرایی می‌شود؛ بنابراین مردم باید در اسرع وقت تا قبل از ساعت ۲۴ روز جمعه ۸ مرداد، نسبت به فعال‌سازی دستگاه از طریق تماس و ارسال پیامک اقدام کنند و از روشن بودن دستگاه با سیم‌کارتشان اطمینان حاصل کنند.