Gerdab.IR | گرداب

فیسبوک؛ تشکیل تیمی برای ساخت متاورس

فیسبوک؛ تشکیل تیمی برای ساخت متاورس
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰

فیسبوک در حال تشکیل تیمی برای کار بر روی متاورس است. مارک زاکربرگ در این باره چنین گفته است «متاورس، یک دنیای دیجیتال است که در آن افراد با استفاده از دستگاه‌های مختلف می‌توانند در یک محیط مجازی با یک‌دیگر ارتباط برقرار کنند». آندرو بازورث (Andrew Bosworth)، مدیر این گروه، اعلام کرده که این تیم جزو بخش واقعیت مجازی سازمان خواهد بود.

به گزارش گرداب، مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک در این باره گفته است: «شما می‌توانید متاورس را به عنوان اینترنت مجسم فرض کنید، جایی که در آن به جای مشاهده‌ی محتوا، واقعا در آن حضور دارید».

فیسبوک، بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی جهان، در واقعیت مجازی و واقعیت افزوده سرمایه‌گذاری زیادی کرده است و در این جهت، هدست‌های Oculus VR، عینک‌های AR و مچ‌بند‌هایی را ساخته است. هم‌چنین چند استودیوی بازی واقعیت مجازی از جمله BigBox VR را خریداری کرده است و حدود ده هزار کارمند دارد که در بخش واقعیت مجازی فعالیت می‌کنند.

زاکربرگ گفته است که سرمایه‌گذاری در زمینه‌ای که احتمالاً قرار است تا بزرگ‌ترین پلتفرم در آینده باشد، منطقی است.

او در پستی که در روز دوشنبه ۲۶ ژوئیه در فیسبوک منتشر کرد، نوشت: «به نظر من، متاورس جایگزینی برای اینترنت موبایلی خواهد شد و ایجاد این تیم جدید، گام بعدی در جهت محقق ساختن این هدف خواهد بود.» او همچنین در مصاحبه‌ای گفت: «اگر بتوانیم این کار را به خوبی انجام دهیم، فکر می‌کنم تا در حدود پنج سال آینده یا بیش‌تر، مردم ما را تنها یک شرکت بزرگ مربوط به رسانه‌ی اجتماعی نخواهند دید و به یک شرکت متاورس تبدیل خواهیم شد».