Gerdab.IR | گرداب

گزارش فیس‌بوک درباره تعاملی‌ترین محتوای خود/ محبوبیت اخبار دروغ در فیس بوک

گزارش فیس‌بوک درباره تعاملی‌ترین محتوای خود/ محبوبیت اخبار دروغ در فیس بوک
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۰

فیس بوک هفته گذشته گزارشی در مورد تعاملی‌ترین محتوای خود را در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ منتشر کرد که نشان می‌داد محبوب‌ترین محتوای این شبکه اجتماعی مطلبی دروغ در مورد واکسن کروناست.

به گزارش گرداب، در شرایطی که مشخص شده اخبار جنجالی و زرد رسانه‌های دست راستی و محافظه کار در فیس بوک بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد و این اخبار عمدتا متعلق به فاکس نیوز، نیوزمکس، بن شاپیرو و ... هستند، در دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند یوتیوب، تیک تاک، تامبلر و ... بیشتر محتوای بی ضرر و غیرجنجالی بازنشر می‌شود.

بر اساس بررسی‌های مذکور پربازدیدترین لینک در فیس بوک خبری دروغین است که در آن ادعا شده پزشکی در فلوریدا در اثر تزریق واکسن کرونا فوت کرده است. انتشار گسترده اخباری از این دست از طریق فیس بوک موجب شده تا علاقه بسیاری از مردم در ایالات متحده به تزریق واکسن کاهش یابد.

در عین حال فیس بوک جلوی انتشار برخی جزئیات این گزارش را گرفته و مدعی شده باید بررسی‌ها و اصلاحاتی در این زمینه صورت بگیرد و سپس گزارش مذکور منتشر شود. اندی استون سخنگوی فیس بوک همچنین مدعی شد این شبکه اجتماعی در تلاش برای مقابله با اخبار دروغین است، اما در این زمینه دشواری‌های جدی وجود دارد.

فیس بوک در ماه‌های اخیر به ابزاری برای بازنشر انبوه دروغ پردازی‌ها در مورد ویروس و واکسن کرونا مبدل شده و همین مساله باعث شده تا دولت آمریکا و شخص بایدن به طور مستقیم به آن حمله کنند. بایدن تا بدانجا پیش رفت که ماه گذشته گفت فیس بوک مردم را با نشر اخبار دروغ در مورد واکسن کرونا به کشتن داده است.