Gerdab.IR | گرداب

تا سال ۲۰۲۲ هزینه دولت‌ها در حوزه آی تی به ۵۵۷ میلیارد دلار می‌رسد

تا سال ۲۰۲۲ هزینه دولت‌ها در حوزه آی تی به ۵۵۷ میلیارد دلار می‌رسد
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۰

همه‌گیری کرونا مسئله استفاده از هویت دیجیتال را به عنصری اساسی در پدیده دیجیتالی شدن دولت‌ها تبدیل کرده است.

به گزارش گرداب به نقل از موسسه تحقیقاتی آمریکایی گارتنر، مجموع هزینه‌ای که دولت‌ها در کل جهان در حوزه اطلاعات فناوری (آی تی) سرمایه‌گذاری می‌کنند، رشد سالانه ۵.۶ درصد خواهد داشت و در سال ۲۰۲۲ به ۵۵۷.۳ میلیارد دلار خواهد رسید.

برطبق این گزارش، به روز کردن زیرساخت‌های آی تی و سازوکار‌های آن و همینطور تغییر شکل دیجیتالی دولت‌ها به عنوان اصلی‌ترین اولویت دولت‌ها در ماه‌های پیش رو خواهد بود.

سایر حوزه‌های سرمایه‌گذاری، شامل سرمایه‌گذاری برای تجربه بهتر مشتریان و کارمندان، تقویت ظرفیت‌های تحلیلی و بالا بردن میزان چابکی عملیاتی نهاد‌ها می‌شود.

قائم‌مقام تحقیقاتی موسسه گارتنر، ایرما فابلوار در این باره می‌گوید: «دولت‌ها به تسریع سرمایه‌گذاری در فناوری‌های دیجیتال ادامه خواهند داد تا به وضعیت نامطمئن سلامتی عامه به خاطر همه‌‎گیری کووید-۱۹ واکنش داده و خسارت‌ها را جبران کنند. اختلال‌هایی که در اثر همه‌گیری به وجود آمد همچنین نکته‌ای کلیدی در آموزه دولت دیجیتال را تقویت کرده است و آن این است که امنیت عمومی و فناوری از هم جدایی ناپذیر هستند».

در سال آینده دولت‌ها ۶۴ درصد از کل مجموع هزینه‌های خود در حوزه آی تی را به سرمایه‌گذاری در حوزه خدمات و نرم‌افزار‌هایی اختصاص می‌دهند که به دنبال تقویت عملکرد و پاسخگویی خدمات عمومی هستند.

در این میان ۲۰۳.۹ میلیارد دلار در بخش خدمات آی تی هزینه خواهد شد که معادل ۳۷ درصد از کل هزینه هاست. ۳۵۳.۳ میلیارد دلار دیگر خرج به‌روزرسانی نرم‌افزارها، خدمات مخابراتی، خدمات داخلی، دستگاه‌ها و مراکز داده خواهد شد.

همه‌گیری کرونا نیاز دولت‌ها به تقویت سریع زیرساخت‌های آی تی را بیشتر کرده است تا بتوانند به خواسته‌های پیش‌بینی ناپذیر مردم واکنش نشان دهند. موسسه گارتنر برآورد کرده است که تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۵۰ درصد از آژانس‌های دولتی سازوکار‌های حیاتی به‌روزشده‌ای خواهند داشت تا از چابکی و توانایی آن سازوکار‌ها اطمینان خاطر داشته باشند.

خانم فابلوار در این باره می‌گوید: «دولت‌ها در حال بازاندیشی راهبرد‌های خود در زمینه پردازش ابری عمومی هستند تا به‌روزرسانی آی تی را سرعت ببخشند، نقائص را برطرف کنند و امنیت داده را افزایش دهند».
همه‌گیری کرونا همچنین نیاز انطباق با هویت دیجیتالی به عنوان را تقویت کرده است و آن را به بخشی اساسی در دیجیتالی شدن دولت تبدیل کرده است. خانم فابلوار در این‌باره می‌گوید:

«هویت دیجیتال در حال فرا رفتن از احراز هویت شهروندان در فضای مجازی و امضای تراکنش‌ها از راه دور است ... برای این که فرصت اتخاذ هویت دیجیتالی وسیع‌تر فراهم شود، دولت‌ها باید مسائل حریم شخصی، امنیتی و راحتی کاربر را به عنوان نکته‌های کلیدی در موفقیت در نظر داشته باشند».

منبع: Gartner