Gerdab.IR | گرداب

قانونی شدن استفاده از ارز‌های دیجیتال در کوبا

قانونی شدن استفاده از ارز‌های دیجیتال در کوبا
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۰

دولت کوبا اعلام کرد که استفاده از ارز‌های دیجیتال در معاملات تجاری را به رسمیت می‌شناسد.

به گزارش گرداب بانک مرکزی کوبا قوانین و مقرراتی را برای استفاده از ارز‌های دیجیتال و چارچوبی قانونی برای ارائه‌دهندگان خدمات ایجاد می‌کند تا از ارز‌های دیجیتال برای اهداف غیرقانونی استفاده نشود. موسسات مالی و سایر اشخاص حقوقی فقط می‌توانند از ارز‌های دیجیتال برای معامله با یکدیگر و با اشخاص حقیقی استفاده کنند.

از لحاظ حقوقی، شخص حقیقی برعکس شخص حقوقی است. شخص حقوقی به یک سازمان خصوصی یا دولتی مربوط می‌شود. بانک‌های مرکزی در سراسر جهان به دلیل مشکلات نظارتی و خطرات دیگر، تمایلی به استفاده از ارز‌های دیجیتال نداشته‌اند. علت اصلی آن این است که ارز‌های دیجیتالی می‌توانند برخلاف منافع عمومی استفاده شوند.

در ماه آوریل ۲۰۲۱، بیت کوین به بالاترین ارزش خود یعنی تقریباً ۶۵۰۰۰ دلار رسید، اما در ۲۳ مه مجددا به زیر ۳۲۰۰۰ دلار بازگشت و بیش از نیمی از ارزش خود را از دست داد. با نگرانی‌های اخیر درباره‌ی سرکوب‌ها در چین و اظهارات ایلان ماسک در مورد مصرف انرژی در فرایند استخراج رمزارز‌ها انتظار می‌رود تا ارز‌های دیجیتال رشد بیش‌تری پیدا کنند.

از آن‌جایی که صاحبان ارز‌های دیجیتال ناشناس هستند، بانک مرکزی کوبا اعلام کرد که احتمال استفاده از ارز‌های دیجیتال برای تامین نیاز‌های مالی فعالیت‌های مجرمانه وجود دارد پس موسسات مالی و سایر افراد فقط باید با ارائه‌دهندگان خدماتی که توسط بانک مرکزی به رسمیت شناخته شدند، همکاری کنند.

طبق بیانیه‌ی بانک مرکزی، هدف از ایجاد چارچوب قانونی این است که جلوی استفاده از ارز‌های دیجیتال برای فعالیت‌های غیرقانونی مانند پولشویی، تروریسم و گسترش سلاح‌های کشتار جمعی گرفته شود.

منبع:
The national