Gerdab.IR | گرداب

خسارت ۹۰ میلیون دلاری صرافی «لیکوئید» در طی حمله سایبری

خسارت ۹۰ میلیون دلاری صرافی «لیکوئید» در طی حمله سایبری
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۰

صرافی ارز دیجیتال ژاپنی به نام لیکوئید اعلام کرد که هکر‌ها دارایی‌هایی به ارزش ۹۱.۳۵ میلیون دلار را دزدیده‌اند.

به گزارش گرداب، صرافی لیکوئید در بیانیه‌ای در روز پنج‌شنبه ۱۹ آگوست اظهار داشت: «متاسفانه باید اعلام کنیم که کیف پول‌های گرم #LiquidGlobal هک شده‌اند و ما سعی داریم تا دارایی‌های موجود را به کیف پول سرد منتقل کنیم».

این شرکت در تلاش است تا خطرات این حمله به مشتریان را به حداقل برساند و خدمات را به یک‌باره به طور کامل بازیابی کند. به محض رخ دادن هک، همه‌ی برداشت‌ها از کیف پول‌های ارز دیجیتال در صرافی لیکوئید متوقف شدند. این شرکت توصیه کرده است تا اطلاع ثانوی هیچ‌گونه رمزارزی به کیف پول‌های لیکوئید واریز نشود.

در کم‌تر از یک هفته‌ی پیش، یک هکر کلاه سفید بیش از ۶۰۰ میلیون دلار از Poly Network که یک پلتفرم مالی غیرمتمرکز است، به سرقت برد. با این حال، این هکر پول‌های دزدیده شده را بازگرداند و از طرف این شرکت به دلیل نشان دادن نقاط ضعف سیستم آن، پاداش دریافت کرد.

لیکوئید اولین صرافی در ژاپن نیست که هدف چنین حملات سایبری‌ای قرار می‌گیرد. در سال ۲۰۱۴، یک صرافی مستقر در توکیو به نام Mt.Gox حدود نیم میلیارد دلار را طی یک حمله‌ی سایبری از دست داد. یکی دیگر از صرافی‌های مستقر در توکیو به نام Coincheck نیز در سال ۲۰۱۸ مورد حمله‌ی سایبری قرار گرفت و ۵۸۰ میلیون دلار دارایی خود را از دست داد.