شرکت مایکروسافت فید خبری شخصی سازی شدهای به نام مایکروسافت استارت را راه اندازی کرد که به صورت وب سایت و یک اپلیکیشن موبایل قابل دسترس خواهد بود.
به گزارش گرداب، این اقدام به مایکروسافت اجازه میدهد با فیدهای خبری که از سوی شرکتهای اپل و گوگل یا اپلیکیشنهای دیگری مانند فلیپ برد فراهم میشوند، بهتر رقابت کند.
این غول نرم افزاری در یک پست وبلاگ اعلام کرد این فید خبری محتوا را از ناشران خبری جمع آوری کرده و بر مبنای انتخابهای کاربر شخصی سازی میکند.
مایکروسافت استارت در وب سایت MicrosoftStart.com که در گوگل کروم و مایکروسافت ایج کار میکند، قابل دسترس است. اپلیکیشن موبایلی آن برای هر دو نسخه iOS و اندروید موجود است. همچنین در محصولات دیگر مایکروسافت شامل ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ و مرورگر وب مایکروسافت ایج گنجانده خواهد شد.
بر اساس گزارش رویترز، مایکروسافت استارت بر مبنای سرویسهای آنلاین این شرکت از جمله MSN که اخبار را از منابع جمع میکند، ساخته شده است.
این فید مانند پورتالهای آنلاین دیگر توسط تبلیغات پشتیبانی میشود. هر چند ردیف کاربران یک واحد تبلیغات را مشاهده میکنند که با نشان سبز تبلیغ علامت گذاری شده است. از آنجا که مایکروسافت MSN را تعطیل نمیکند و آن را با این سرویس خبری در شماری از محصولات دیگرش میگنجاند، تبلیغات املاک را با راه اندازی این محصول، گسترش میدهد.
طبق برچسب حریم خصوصی اپلیکیشن iOS، اطلاعات شامل نام آی دی کاربر برای ردگیری کاربران در وب سایتها و اپلیکیشنهای شرکتهای دیگر استفاده میشوند. در مقابل، گوگل نیوز بخش ردگیری ندارد. هر دو محصول مایکروسافت استارت و گوگل نیوز مجموعهای از "دیتای مربوط به شما" شامل مکان، شناسه ها، تاریخچه جست و جو، اطلاعات استفاده، اطلاعات تماس و موارد دیگر دارند. با این حال خود وب سایت مایکروسافت استارت تنها به سیاست حریم خصوصی کلی مایکروسافت لینک دارد.