Gerdab.IR | گرداب

اسناد فاش‌شده نشان می‌دهد که ربات آمازون به دنبال ردیابی کار‌های شماست!

اسناد فاش‌شده نشان می‌دهد که ربات آمازون به دنبال ردیابی کار‌های شماست!
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۰

طبق اسناد و فیلم‌های ضبط شده‌ای که از جلسات توسعه‌ی نرم‌افزار آسترو (Astro) به دست آمده، مشخص شده است که ربات جدید آمازون برای ردیابی رفتار افراد در خانه طراحی شده تا بهتر بتواند کمک کند و بر همه چیز نظارت داشته باشد.

به گزارش گرداب - به گفته‌ی دو منبع که روی این پروژه کار کرده‌اند، سیستم تشخیص افراد این ربات ایرادات زیادی دارد. نحوه‌ی ردیابی سیستم این گونه است که افراد غریبه را شناسایی کند و در صورت لزوم، ورود آن‌ها را گزارش دهد.

طبق گفته‌ی آمازون در ویدیوی معارفه، ربات آسترو به این دلیل طراحی شده تا باعث آرامش خاطر صاحبان خود شود. اول از همه این که آسترو یک دستگاه نظارتی است که شما و همه‌ی افرادی که وارد خانه می‌شوند را ردیابی می‌کند. وقتی یک نفر این ربات ۹۹۹ دلاری را می‌خرد، از او خواسته می‌شود تا چهره و صدای خود و هم‌چنین چهره و صدای هر کسی را که احتمالاً در خانه است ثبت کند تا ربات بتواند اعضای خانواده را تشخیص دهد. نرم‌افزار Sentry، نرم‌افزاری است که ویژگی‌های امنیتی ربات را کنترل می‌کند.

طبق اسناد، اگر ربات مورد مشکوکی را در خانه تشخیص دهد؛ مانند دیدن شخصی ناشناس یا شنیدن صدای شکستن شیشه یا هشدار آتش، در اطراف خانه می‌گردد و به عنوان مثال، شخص ناشناس را دنبال می‌کند.

در توضیحات مربوط به این ربات آمده است: «ربات درباره‌ی افراد ناشناس یا رویداد‌های صوتی در شرایط خاص تحقیق خواهد کرد. ربات ابتدا سعی می‌کند تا شخص را شناسایی کند و اگر در کم‌تر از ۳۰ ثانیه نتواند فرد را تشخیص دهد، او را دنبال خواهد کرد».

همه چیز بستگی به انتخاب صاحب ربات دارد. اگر او قابلیت آنالیز غریبه‌ها را فعال نکند، ربات هیچ عکس العملی نسبت به غریبه‌ها نشان نخواهد داد. اگر قابلیت Sentry Mode یا حالت گشت زنی فعال شود، ربات به شخص غریبه نزدیک می‌شود و یا او را دنبال می‌کند تا مجموعه‌ای از آنالیز‌ها را انجام دهد. آنالیز‌هایی که آمازون آن را به عنوان مجموعه‌ای از اقدامات Sentry برای بررسی صدا یا حضور فرد در عین حال که ضبط می‌شود تعریف می‌کند.

صاحب ربات می‌تواند گشت زنی ربات را از طریق یک اپلیکیشن یا گفتن عبارت‌هایی خاص با صدای بلند شروع یا متوقف کند. هم‌چنین می‌توان ربات را در حالت Away قرار داد تا بداند که کسی در خانه نیست و باید مرتبا در خانه گشت بزند. صاحب خانه می‌تواند به صورت آنلاین ببیند که ربات در حال گشت زنی در کدام نقطه از خانه است و چه اتفاقی می‌افتد.

توسعه‌دهندگانی که روی آسترو کار کرده‌اند می‌گویند که سیستم این ربات ایرادات زیادی دارد؛ ربات ممکن است به راحتی از پله‌ها پایین بیفتد، عملکرد سیستم تشخیص چهره‌ی آن بسیار ضعیف است، نسبت به قیمت آن بسیار ظریف و شکننده است و برخی مواقع در یک حالت قفل می‌شود.
منبع:
Vice