Gerdab.IR | گرداب

برزیل برای تشدید مجازات جرایم مالی مرتبط با ارز‌های دیجیتال تلاش می‌کند

برزیل برای تشدید مجازات جرایم مالی مرتبط با ارز‌های دیجیتال تلاش می‌کند
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰

سیاست‌مداران برزیلی قصد دارند تا مقررات سختگیرانه‌تری را برای جرایم مربوط به ارز‌های دیجیتال، مانند پولشویی، در نظر بگیرند.

به گزارش گرداب - کمیته ویژه نمایندگان برزیل، طرحی را برای اعمال مجازات سنگین برای جرایم مالی مربوط به ارز دیجیتال پیشنهاد کرد. آخرین اصلاحات قانونی بخشی از لایحه ۱۵/۲۳۰۳ است که مقدار جریمه‌ها از یک سوم مبلغ پولشویی شده به دو سوم افزایش پیدا کرده است. در این لایحه هم‌چنین افزایش حداقل مجازات حبس از سه سال به چهار سال و حداکثر حبس از ده سال به شانزده سال و هشت ماه به‌علاوه پرداخت جریمه پیشنهاد شده است.

بر اساس گزارش‌ها، این لایحه در صحن علنی مجلس مورد بحث بیش‌تری قرار خواهد گرفت. معاون فدرال، آئورو ریبیرو، با اشاره به ۳۰۰ هزار نفری که قربانی طرح‌های هرمی مالی مربوط به ارز دیجیتال شده بودند، تأکید کرد که لایحه جدید از شهروندان برزیلی در برابر کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال محافظت خواهد کرد. او هم‌چنین اضافه کرد: «از این پس سودجویانی که از این فناوری برای فریب میلیون‌ها برزیلی استفاده کنند، وجود نخواهند داشت.»

طبق گزارش کوین‌تلگراف برزیل، ریبیرو گفته است که بعد از تصویب لایحه، استفاده از بیتکوین به رسمیت شناخته خواهد شد.

رشد بازار ارز‌های دیجیتال در برزیل قابل توجه است. در ماه آگوست ۲۰۲۱، رئیس بانک مرکزی برزیل از دولت خواست تا بازار ارز دیجیتال را به رسمیت بشناسد. در اوایل سال ۲۰۲۱ و در ماه ژوئن، بورس اوراق بهادار برزیل، صندوق قابل معامله (ETF) را برای بیتکوین تاسیس کرد.

یک ETF بیتکوین، صندوقی است که داخل آن مقدار زیادی بیتکوین قرار دارد و سهام‌های آن صندوق براساس قیمت بیتکوین بالا و پایین می‌شوند و سرمایه گذاران می‌توانند بدون فرایند‌های پیچیده صرافی‌ها و تجارت‌های بدون قانون، با استفاده از ETF خرید و فروش خود را انجام دهند.

هم‌چنین با وجود ETF ها، سرمایه‌گذاران دیگر مجبور نیستند تا مستقیما بیتکوین را خریداری کنند و درگیر خطرات امنیت و نگهداری آن شوند. از سوی دیگر یک ETF بیت کوین به عنوان یک دارایی رسمی قابل به ارث رسیدن در نظر گرفته می‌شود که این مشکل بیتکوین را نیز برطرف می‌کند.
منبع:
cointelegraph