Gerdab.IR | گرداب

ادامه انتقادهای گسترده به فیس بوک

ادامه انتقادهای گسترده به فیس بوک
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰

نیک کلِگ در نامه خود به کارکنان هشدار داده است که یک افشاگر درباره مشکلات ناشی از تصمیم فیسبوک در سال ۲۰۱۸ برای تغییر فید خبری خود، مواردی را علنی خواهد کرد.

به گزارش گرداب - فیسبوک که یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های رسانه اجتماعی است، اخیرا درگیر برخی حواشی شده است. یک فرد ناشناس، اسنادی را با قانون‌گذاران و وال استریت ژورنال در رابطه با این که خدمات و ابزار فیسبوک چگونه به کاربران نوجوان دختر آسیب می‌رساند و کم شدن نظارت فیسبوک بر این پلتفرم بعد از انتخابات ۲۰۲۰ که باعث حمله طرفداران دونالد ترامپ به کاخ سفید شد، به اشتراک گذاشت.

نیک کلِگ، مسئول رسیدگی به روابط و امور سیاسی و جهانی فیسبوک، تمام این ‌اتهامات را رد کرد. روزنامه نیویورک تایمز روز شنبه دوم اکتبر در گزارشی اعلام کرد که نیک کلِگ با نوشتن نامه‌ای به کارکنان خود درباره ‌اتهامات گمراه‌کننده هشدار داده است تا شاید با این کار، جلوی افشاگری را بگیرد. نیک کلِگ به مطبوعات و رسانه‌ها اعلام کرد که ربط دادن تشویش‌های سیاسی آمریکا به شبکه‌های اجتماعی واقعا مضحک است.

او در ادامه اظهار داشت که در اتفاقات مربوط به ششم ژانویه (حمله به کاخ سفید)، افرادی که باعث ایجاد خشونت شدند و آن‌هایی که مانند رئیس جمهور وقت، دونالد ترامپ، از این افراد حمایت کردند، مسئول هستند.

طبق گزارش نیویورک تایمز، نیک کلِگ در نامه خود به کارکنان هشدار داده است که یک افشاگر درباره مشکلات ناشی از تصمیم فیسبوک در سال ۲۰۱۸ برای تغییر فید خبری خود، مواردی را علنی خواهد کرد. طبق گفته کلِگ، بعضی کاربران ممکن است دیدگاه‌های افراطی داشته باشند اما برخی تغییرات در الگوریتم رتبه‌بندی یک پلتفرم رسانه اجتماعی مسلما نشانگر جهت‌گیری خاص پلتفرم یا جامعه نیست.

پس از این که فرانسس هوگن که به عنوان مدیر محصول در تیم اطلاعات نادرست مدنی فیس‌بوک کار می‌کرد، فاش کرد که وی سوت زنی بوده که اسناد مربوط به تحقیقات اخیر وال استریت ژورنال را فراهم کرده است، فیس‌بوک در هفته های اخیر هدف انتقاد قرار گرفته است.

این اسناد نشان داده که محققان داخلی فیس بوک اغلب مشکلات جدی در خصوص محتوای نامناسب یا رفتار کاربر در سرویس‌های این شرکت شناسایی می‌کنند اما فیس بوک به طور معمول موفق نمی‌شود آنها را حل کند.

این گزارشها باعث شده قانونگذاران آمریکایی خواستار تحقیقات و احتمال برگزاری جلساتی در خصوص این مسائل شوند.
ارزش سهام فیس‌بوک هفته جاری حدود سه درصد سقوط کرده است.