Gerdab.IR | گرداب

استفاده از فناوری بلاکچین برای کمک به روزنامه‌نگاران در کره جنوبی

استفاده از فناوری بلاکچین برای کمک به روزنامه‌نگاران در کره جنوبی
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰

یک شرکت فناوری در کره‌جنوبی با بزرگترین ارگان خبرنگاران حرفه‌ای این کشور همکاری می‌کند تا ابزار‌های دیجیتالی و روش‌هایی برای برطرف کردن مشکلات حرفه خبرنگاری ایجاد کند.

به گزارش گرداب - شرکت فناوری‌های رسانه‌ای پابلیش (Publish) به تازگی اعلام کرد که یک تفاهم‌نامه با سازمان خبرنگاران کره جنوبی امضا کرده است. سازمان خبرنگاران کره جنوبی بزرگترین ارگان خبرنگاری در این کشور است که بیش ۱۱ هزار خبرنگار در حال فعالیت در آن عضو هستند. این همکاری با هدف ایجاد شرایط بهتری برای خبرنگاری و کار رسانه خبری از طریق فناوری بلاکچین صورت گرفته است.

رئیس سازمان خبرنگاران کره جنوبی اعلام کرده است که این همکاری تاثیر چشمگیری بر صنعت رسانه‌های خبری کره خواهد گذاشت؛ زیرا که شرکت پابلیش می‌تواند راهکار‌هایی عملی برای مشکلاتی که این صنعت در حال حاضر با آن روبروست، ارائه کند. شرکت پابلیش نیز اعلام کرده است که هدفش فراهم آوردن راهکار‌هایی برای بعضی از مشکلات خبرنگاری فعلی است؛ مشکلاتی از قبیل شیوه‌نامه نگارشی، ارائه اطلاعات گمراه‌کننده و رقابت خبرگزاری‌ها با شبکه‌های اجتماعی.

مدیرعامل شرکت پابلیش اعلام کرده است که یکی از نخستین کار‌هایی که آن‌ها انجام خواهند داد فراهم کردن سامانه‌ای مبتنی بر بلاکچین برای این خبرنگاران است تا از طریق فناوری‌های غیرمتمرکز به احراز هویت بپردازند.

مدیرعامل این شرکت گفته است که «ما به دنبال معرفی فناوری NFT (توکن‌های غیرقابل معاوضه) به عنوان ابزاری برای کمک به روزنامه‌نگاران در کسب درآمد از محتوای خبری‌شان هستیم». این دو سازمان همکاری‌های بیشتری در زمینه پژوهش و توسعه ابزار‌ها و روش‌هایی برای بهبود کیفی روزنامه‌نگاری در اکوسیستم دیجیتال خواهند داشت.