Gerdab.IR | گرداب

اقدامات اولیه دولت آمریکا برای قانون‌گذاری ارز‌های دیجیتال

اقدامات اولیه دولت آمریکا برای قانون‌گذاری ارز‌های دیجیتال
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰

دولت آمریکا به دنبال افزایش تلاش‌های خود برای بررسی و نظام‌مند کردن بازار ۲ تریلیون دلاری ارز دیجیتال است.

به گزارش گرداب - دولت جو بایدن به دنبال تنظیم یک فرمان اجرایی به آژانس‌های فدرال این کشور است. این فرمان اجرایی به آن‌ها اجازه می‌دهد که صنعت کریپتو را مورد بررسی قرار دهند و برای نظارت درست بر آن پیشنهاد دهند.

براساس گزارش نشریه بلومبرگ، این فرمان اجرایی شامل وزارت خزانه‌داری آمریکا، وزارت اقتصاد و بنیاد علوم طبیعی و آژانس‌های امنیت ملی این کشور می‌شود. علاوه بر فرمانی که به این نهاد‌ها داده شده است تا جبنه‌های مختلف این صنعت را بررسی کنند، این فرمان اجرایی همچنین مسئولت نهاد‌های مختلف پیرامون کریپتو و بلاکچین را آشکار و شفاف می‌کند.

نهاد‌های اجرایی دولت آمریکا تا کنون در این باره به‌طور علنی موضع نگرفته‌اند.

آژانس‌های فدرال آمریکا سالهاست که در حال مطالعه بازار ارز دیجیتال هستند و یا توصیه‌های قانون‌گذرانه در این حوزه ارائه کرده‌اند. دفتر کنترل‌کننده ارز (OCC)، کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) و کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) در دستورالعمل‌ها و بیانیه‌های غیررسمی بار‌ها تلاش کرده‌اند که نشان دهند چرا جنبه‌های مختلف صنعت کریپتو باید با قانون فدرال این کشور خود را وفق دهند.

دفتر کنترل‌کننده ارز، شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) و فدرال رزرو، این سه نهاد قانون‌گذار فدرال بانکی آمریکا از آغاز سال یک گروه مشترک تشکیل داده‌اند تا از هماهنگی بیشتری برخوردار باشند.

بنا بر گزارش بلومبرگ، فرمان اجرایی جدید، به دنبال بیشتر هماهنگ کردن این نهاد‌های قانون‌گذار است.
دولت بایدن در ماه‌های اخیر تلاش‌های بسیاری در حوزه کریپتو انجام داده است. در ماه پیش دفتر کنترل سرمایه خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، یک صرافی کریپتو را در اولین اقدام خود در واکنش به حملات باج‌افزاری، تحریم کرد.

همچنین کارگروه رئیس‌جمهور در زمینه بازار‌های مالی موظف خواهد شد که گزارشی تهیه کند که توصیه‌هایی به کنگره برای قانون‌گذاری ارائه کند. کنگره به دنبال تنظیم قانون جدیدی در حوزه استیبل‌کوین‌ها هستند که در آن بتوان با این سرمایه‌های دیجیتال را مشابه با سرمایه بانک‌ها رفتار کرد.

فدرال رزرو، بانک مرکزی ایالت متحده نیز موظف شده است گزارش‌هایی در حوزه استیبل کوین‌ها ارائه کند.

استیبل‌کوین‌ها سرمایه‌های دیجیتالی هستند که ارزش آن‌ها به سرمایه دیگری، همانند دلار آمریکا، متکی است. فدرال رزرو همچنین موظف شده است در حوزه ارز دیجیتال بانک مرکزی نیز تحقیقات جامعی انجام دهد.