Gerdab.IR | گرداب

قابلیت‌های جدید آخرین به روزرسانی پیام‌رسان آیگپ

قابلیت‌های جدید آخرین به روزرسانی پیام‌رسان آیگپ
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰

افزودن استوری لحظه‌ها و ‏بهبود ذخیره سازی فایل در حافظه تنها بخشی از امکانات آخرین بروزرسانی پیام‌رسان آیگپ است.

به گزارش گرداب، در سالیان اخیر با پیشرفت تکنولوژی و گسترش آن در جهان اپلیکیشن‌های پیام‌رسان نیز ارائه شده‌اند. اپلیکیشن‌های پیام‌رسان‌ها قابلیت انتقال پیام صوتی و تصویری بین افراد را دارند.

آیگپ نیز یک پیام‌رسان داخلی می‌باشد که توسط گروه توسعه فناوری‌های هوشمند کیان ایرانیان در آبان‌ماه ۱۳۹۴ طراحی و ارائه شده است. اپلیکیشن پیام‌رسان آیگپ به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا با یک‌دیگر به تبادل پیام‌های متنی، عکس، ویدئو و موسیقی بپردازند.

امکان کارت به کارت، خرید شارژ تلفن‌همراه، خرید و تمدید بسته اینترنت، پرداخت خیریه و نیکوکاری، درخواست تاکسی، ثبت‌نام در سامانه سجام و ... از قابلیت‌های این پیام‌رسان ایرانی است.

تعداد نصب فعال اپلیکیشن آیگپ

پیام‌رسان آیگپ تا مهرماه در کافه بازار حدود ۱ میلیون، گوگل پلی ۱ میلیون و در مایکت ۹۰۰ هزار بار دانلود و نصب شده است.

تغییرات در نسخه جدید

آخرین بروزرسانی آیگپ در مهر ۱۴۰۰ بوده است و از مهم‌ترین تغییرات این بروزرسانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

⦁ ‏‏افزودن استوری لحظه‌ها
⦁ ‏افزودن کد پرداز تاپ
⦁ ‏بهبود در ذخیره سازی فایل در حافظه
⦁ ‏بهبود در اشتراک‌گذاری
⦁ ‏بهبود در نمایش کیبورد
⦁ ‏بهبود در نمایش دیالوگ‌های آیگپ
⦁ ‏تغییر در نحوه پردازش اعلانات

افزودن استوری لحظه‌ها

یکی از قابلیت‌هایی که در جدیدترین بروزرسانی پیام‌رسان آیگپ به آن اضافه شده، بخش سرویس لحظه‌ها (استوری) است. سرویس استوری با نام تجاری "لحظه‌ها" و یا (moments) در پیام‌رسان آیگپ برای اولین بار در یک پیام‌رسان ایرانی ارائه شده است.

کاربران در بخش استوری لحظه‌ها می‌توانند متن، تصویر و ایموجی را لحظه کرده و با دوستان یا مخاطبین خود به اشتراک بگذارند. کابران برای استوری کردن تصویر می‌توانند از تصاویر گالری خود و یا به شکل مستقیم از دوربین تلفن همراه خود برای عکس‌برداری استفاده کنند. همچنین کابران امکان مشاهده تعداد بازدید استوری‌های خود و نیز کسانی که استوری لحظه کردند را دارند.